رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: صدور اسناد اراضی کشاورزی اولویت اصلی سازمان ثبت است

10:01 - 07 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۷۳۸۶
رئیس سازمان ثبت و اسناد کشور در ادامه سفرهای استانی خود به استان گیلان سفر کرد.

خبرگزاری میزان -  حسن بابایی در ادامه سفرهای استانی خود صبح پنجشنبه مورخ ۶ مردادماه با استقبال مقامات قضایی استان و معاونت عمرانی استانداری، وارد رشت شد.

ادای احترام به مقام شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم

بابایی به همراه معاونان و مدیران کل در بدو ورود به استان گیلان در گلزار شهدای شهرستان رشت حضور یافت و ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعین حرم با آرمان‌های شهدای والامقام تجدید میثاق کرد.

راه اندازی میز خدمت در تمام ادارات ثبت برای خدمت رسانی مطلوب‌تر

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست با روسا و کارکنان ادارات و واحدهای ثبتی استان گیلان با تاکید بر راه اندازی میز خدمت، گفت: وظیفه تمام همکاران ثبتی حل مشکلات مردم است و همه باید در جهت رضایتمندی مردم تلاش کنند.

وی افزود: نگاه این است که تمام خدمات خود را الکترونیکی کنیم تا دیگر نیازی به حضور فیزیکی مردم در واحدهای ثبتی نباشد و در همین راستا اقدامات خوبی برای استفاده از هوش مصنوعی در فرایندهای سازمان صورت گرفته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اهمیت اجرای کاداستر اراضی، بیان کرد: اگر موضوع حدنگاری که اولویت با منابع طبیعی و زراعی است، حل و فصل شود، بسیاری از مشکلات و دعاوی مردم حل خواهد شد.

وی در این خصوص با اشاره بر نقش دستگاه های دیگر در اجرای این طرح ملی بر تعامل و همکاری بیش از گذشته دستگاه‌های متولی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید

استعلام آنلاین مدارک قضایی

بابایی در ادامه از برنامه‌ها و اقدامات سازمان در راستای افزایش رفاهیات همکاران و دستور ویژه به مدیران کل استانی مبنی بر تشکیل شرکت های تعاونی مسکن و عضویت تمامی کارکنان در این تعاونی‌ها تا پایان سال خبر داد و همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه با بانک ملی و اختصاص وام های قرض الحسنه تا سقف ۵۰ میلیون تومان و بیش از ۵۰ میلیون تومان تا ۲۰۰ میلیون با نرخ  ۱۲ درصد، تاکید کرد: با برنامه ریزی‌های خوبی که صورت پذیرفته است در آینده اقدامات خوبی در حوزه مسکن و پرداخت وام‌های ضروری انجام خواهد گرفت و سعی خواهیم کرد که مشکلات همکاران را در حد توان حل کنیم.

در انتهای این مراسم، از فعالان قرآنی و بازنشستگان با اهدای لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

 صدور اسناد اراضی کشاورزی اولویت اصلی سازمان ثبت

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان گیلان که در محل دادگستری این استان برگزار شد، با تأکید بر سنددار کردن اراضی کشاورزی، اظهار کرد: تثبیت وضعیت موجود اراضی بهتر از بلاتکلیفی در این خصوص است و مطمئنا در کاهش بسیاری از جرایم و تخلفات نیز موثر است.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری درخصوص مشخص شدن وضعیت تمامی اراضی کشور، گفت: سنددار کردن اراضی از خورد شدن این اراضی جلوگیری خواهد کرد و در رسیدگی قضایی به پرونده های مرتبط به دستگاه قضایی کمک شایانی می‌کند.

بابایی با اشاره به آمادگی کامل سازمان ثبت در زمینه صدور سند برای اراضی کشاورزی از مدیران و مسئولان استان گیلان خواست، همکاری لازم در این خصوص را با اداره کل ثبت اسناد و املاک گیلان در اجرای این طرح مهم را داشته باشند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک‌ کشور در شورای قضایی استان گیلان با تقدیر از اقدامات جهادی دستگاه‌های متولی استان گفت: با توجه به شرایط خاص استان گیلان، کار سخت است اما خوشبختانه اقدامات خوبی انجام شده است.

بابایی تاکید کرد: در اجرای کاداستر زراعی هر اعتباری برای استان نیاز است ما آماده ایم که پرداخت نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان در ادامه این نشست نیز با بیان اینکه باید سیاست‌ها را با تمام توان اجرا کرد، گفت: با مشخص کردن مبنای عقلی، قانونی، شرعی و عرفی اجرای سیاست‌ها در اجرای آن‌ها دقت شود.

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی با اشاره به اینکه در اجرای سیاست‌ها باید حقوق مردم در نظر گرفته شود، تصریح کرد: وظیفه شرعی و قانونی ما این است که حقوق مردم را در اجرای سیاست‌ها در نظر بگیریم.

گفتنی است رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سفر به استان گیلان با حضور و بازدید از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان گیلان و ناحیه ۲ رشت، به گفت‌وگو با ارباب رجوعان و بررسی مشکلات آنان پرداخت.

بابایی در این بازدید، با اشاره به شرایط خاص آب و هوایی گیلان، خواستار توجه بیشتر به نحوه نگهداری و بایگانی اسناد شد.

وی در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از تلاش‌های صورت گرفته برای حل مشکلات ثبتی مردم، بر توجه بیشتر به تکریم ارباب رجوع تاکید کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *