رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پرده‌برداری از راز سرقت از موزه همدان با اعتراف صریح متهم

14:59 - 06 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۶۶۵۴
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از راز سرقت موزه استان همدان با اعتراف صریح متهم با حضور خبرنگاران در حاشیه نمایشگاه طرح رعد پلیس پیشگیری خبر داد و گفت: متهم علت سرقت را بدهی 3 میلیارد ریالی موزه استان همدان اعلام کرد.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پلیس، سرهنگ جلیل موقوفه ای در تشریح این خبر بیان داشت: در پی دستگیری متهمی توسط تیمی از ماموران کلانتری ۱۱۹ مهرآباد و کشف ۱۳ قطعه عتیقه از آثار تاریخی موزه استان همدان، ماموران این پلیس تحقیقات خود را از متهم آغاز و متهم در روز جاری در حضور تعدادی از خبرنگاران پایتخت به جرم خود اعتراف کرد.

وی افزود: متهم ۵۰ ساله در جواب این سوال که به چه علت و از کجا این آثار تاریخی را سرقت کرده اعتراف کرد، مدتی در موزه شهر همدان مشغول کار و کارمند موزه بوده و خدماتی را اعم از خرید و کرایه لوازم به این موزه ارائه کرده است و موزه موصوف مبلغ حدود 3 میلیارد ریال به وی بدهکار بوده که مسئولان این موزه توجهی به تقاضای وی نداشته و از پرداخت این مبلغ خودداری می کردند که نهایتاً مدتی پیش تصمیم به سرقت از این موزه گرفته است.

سرهنگ موقوفه ای با اشاره به اینکه متهم صراحتاً اعتراف کرد اشیای عتیقه را از موزه استان همدان سرقت کرده است تصریح کرد: در بررسی به عمل آمده در سوابق متهم یک فقره پرونده قضائی به جرم سرقت از موزه دارد و متهم به قصد فروش اشياء عتیقه به شهر تهران سفر کرده بود که توسط ماموران کلانتری مهر اباد دستگیر شده است.
رئی

پلیس پیشگیری تهران در پایان با بیان اینکه از ادارات و ارگان ها خصوصا میراث فرهنگی که آثار گرانبها و میراث ملی در اختیار آنان قرار دارد درخواست داریم در صورت وقوع مواردی مشابه مراتب را سریعا به پلیس اطلاع رسانی تا اقدامات به موقع و لازم انجام شود خاطرنشان کرد: متهم پس از پی جویی های انتظامی به مرجع قضائی معرفی شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *