قاسمی: کادرفنی و فدراسیون وزنه‌برداری جوابگو نیستند/ دلیل خط خوردن ارسلانی چه بود؟

9:45 - 07 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۶۶۰۴
دبیر هیأت وزنه‌برداری استان آذربایجان غربی گفت: فدراسیون وزنه‌برداری و کادر فنی تیم جوانان دليل خاصى هم براى خط خوردن محمد ارسلانى براى ما و خود ورزشکار ارائه نکرده‌اند.

خبرگزاری میزان - تیم وزنه‌برداری جوانان ایران در مسابقات قهرمانی 2022 آسیا به میزبانی تاشکند عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد. در اولین برداشت کارشناسان وزنه‌برداری کسب این مقام آن هم با اختلاف یک امتیاز کمتر نسبت به کشور میزبان را موفقیت چشم‌گیری دانستند، اما زمانی که با علی جباری سرمربی برکنار شده این تیم هم صحبت شدیم، عنوان کرد؛یک وزنه‌بردار به نام محمد ارسلانی که رکوردهای قابل توجهی هم به ثبت رسانده بود و می‌توانست در اوزان 96 یا 102 کیلوگرم مدال و امتیاز تعیین‌کننده‌ای برای قهرمانی تیم وزنه‌برداری جوانان به دست بیاورد، را کادرفنی جدید قبل از اعزام به تاشکند از لیست خط زدند.

در این رابطه اصغر قاسمی دبیر هیأت وزنه‌برداری استان آذربایجان غربی که مربی محمد ارسلانی است در گفت‌گو با میزان، درباره عدم اعزام شاگردش به ازبکستان، اظهار داشت: ارسلانى در تمام مراحل اردوهاى آماده‌سازى تیم وزنه‌برداری جوانان برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشت و آزمايشات دوپينگ را هم انجام داده بود، اما 8 روز مانده به اعزام به دلايل نامعلوم به او و على عالى‌پور ديگر نماينده استان‌مان اعلام می‌کنند که از تیم جوانان خط خورده‌اید. بعد از ۳ روز فقط با عالى‌پور تماس می‌گيرند که به اردو برگردد و در نهایت تيم جوانان با 9 وزنه‌بردار به تاشکند اعزام می‌شود.

مربی وزنه‌برداری شهرستان ارومیه در خصوص رکوردهای ارسلانی در دسته 96 کیلوگرم تصریح کرد: ارسلانی در دسته 96 کیلوگرم رکوردهای 145 کیلوگرم در حرکت یکضرب و 190 کیلوگرم در حرکت دوضرب را در اردوها به ثبت رسانده بود. اگر وی در رقابت‌های اوزان 102 کیلوگرم هم شرکت می‌کرد هم مدال می‌گرفت و هم تيم جوانان قهرمان آسيا می‌شد.

قاسمی در پاسخ به این سوال که آیا هیأت وزنه‌برداری استان آذربایجان غربی پیگیر خط خوردن نماینده‌شان از تیم جوانان شد، خاطرنشان کرد: فدراسیون وزنه‌برداری و کادر فنی تیم جوانان دليل خاصی براى خط زدن ارسلانى به هيأت استان ارائه نکرده‌اند و حتی به خود ورزشکار هم علت خط خوردنش را عنوان نکردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *