رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری کرمانشاه: غیر از جرایم مهم هر پرونده‌ای می تواند به سازش منجر شود

10:39 - 06 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۶۰۶۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، گفت: بهترین ظرفیت‌ها در استان وجود دارد و غیر از جرایم مهمه هر پرونده‌ای می تواند به سازش منجر شود.

خبرگزاری میزان - توسلی زاده امروز و همزمان با شروع ساعت اداری به صورت سرزده و بدون هیئت همراه با حضور در دادگستری شهرستان روانسر با بازدید از بخش های مختلف  و گفت‌وگو با کارکنان این حوزه ، از نزدیک در جریان روند کار و مسایل موجود قرار گرفت.

وی با شنیدن سخنان رئیس، دادستان و کارکنان این دادگستری با بیان اینکه وظیفه همه ما خدمت به مردم است تاکید کرد: خوشبختانه خصایص مردمان این منطقه می تواند زمینه کاهش بسیاری از اختلافات باشد و از گذر مصالحه می توان با مدیریت اختلافات از حجم پرونده ها کم کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه نیازمند تعامل سازنده با همه ادارات و سازمانها هستیم، تاکید کرد: می توان در عین حفظ استقلال کاری با ادارات تعامل سازنده ایجاد کرد و در این راستا به بهترین شیوه به پیشبرد کارها کمک کرد.

توسلی زاده با بیان اینکه نیازمند مدیریت عقلانی در حل موضوعات هستیم، تاکید کرد: بهترین ظرفیت ها در استان و شهرستان ها وجود دارد که با تدبیر و تعقل می توان از آنها بهره گرفت و سیستم قضایی را با عقل و تدبیر مدیریت کرد و معتقدیم که غیر از جرایم مهمه هر پرونده‌ای می تواند به سازش منجر شود.

وی با بیان اینکه با توجه به آگاهی های حقوقی ایجاد شده و ارتباط خوب و موثر با مردم خوشبختانه بسیاری از مردم تصمیمات قضایی را می پذیرند، تاکید کرد: ارتباط خوب و سازنده با مردم ما را در جریان مشکلات جامعه خصوصا مسایل حقوقی و قضایی قرار داده و کمک می کند علاوه بر رفع این مسایل به افزایش سرمایه اجتماعی دست پیدا کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در دیدار با کارکنان اداری این حوزه با گفت‌وگو با آن ها به چند درخواست که از سوی کارکنان ارائه شده بود از جمله درخواست های کمک معیشتی دستور لازم را صادر کرد.

رئیس دادگستری شهرستان روانسر نیز به برخی اقدامات این حوزه قضایی اشاره کرد و گفت: نگاه مدیریتی در این شهرستان تعاملی است و این تعامل توانسته است گره از بسیاری از مشکلات باز کند.

نجفی افزود: معتقدیم با اصلاح ساختارهای درون سازمانی و رابطه خوب با همکاران می شود بر حجم عظیم پرونده ها غلبه کرد کما اینکه این شیوه در این دادگستری نهادینه شده است.

وی نیز با اشاره به مدیریت برخی اختلافات قومی در این شهرستان یادآور شد این اقدامات سبب شد علاوه بر ممانعت از تشکیل پرونده قضایی به صمیمیت اهالی منطقه بیانجامد.

در دادگستری شهرستان روانسر مجموعا 36 نفر کادر اداری و قضایی مشغول به فعالیت و خدمت رسانی هستند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *