رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بزرگترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری کشور هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد

15:33 - 05 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۵۳۱۹
پایانه اکباتان که بزرگترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور محسوب می‌شود، پس از ۱۴ سال انتظار افتتاح خواهد شد.

خبرگزاری میزان _ به گزارش پایگاه خبری تحلیل شهر، مسعود درستی گفت: پایانه اکباتان در ۲ طبقه طراحی شده و ۷۰ هزار مترمربع زیربنا با کاربری‌های اداری و خدمات فنی و مهندسی را شامل می‌شود. این پایانه ظرفیت پذیرش ۲۱ رام قطار را دارا بوده که ۹ خط ریلی آن دارای جایگاه تعمیرات دوره‌ای و سرویس قطارها است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران اعلام کرد: از نکات بارز طراحی و اجرای پایانه پارکینگ اکباتان، ایجاد دهانه‌های بزرگ به ابعاد ۳۸ متر با استفاده از خرپاهای فلزی جهت نصب سوزن و ایجاد انشعاب ‌مختلف برای هدایت قطارها به هریک از ۲۱ خط ریلی تعبیه شده است. همچنین طراحی و اجرای ۲۱ هزار مترمربع کانال تهویه هوا با ورق‌های گالوانیزه و سازه‌های فلزی متصل به سقف، اجرای بارانداز، جرثقیل دروازه‌ای و سیستم هوای فشرده از دیگر ویژگی‌های پایانه مذکور است.

وی افزود: احداث پایانه اکباتان به صورت زیرزمینی باعث شده است تا ضمن رعایت ضوابط ایمنی، کمترین مزاحمت برای اهالی منطقه و همچنین کمترین آسیب برای منظر شهری را به دنبال داشته باشد.

مدیرعامل شرکت مترو در پایان گفت: از جمله مزایای خط ۴، بهره‌مندی قطارهای این خط از خدمات تعمیر، نگهداری و اورهال در دو پایانه شهید کلاهدوز و اکباتان در ابتدا و انتهای خط مذکور است که همین امر منجر به کاهش سرفاصله حرکتی قطارها و افزایش ظرفیت مسافرگیری در خط ۴ می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *