رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری کرمان از قضات، مدیران و کارمندان نمونه استان تقدیر کرد

16:22 - 05 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۵۱۴۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دادسرای انتظامی قضات هر ساله براساس شاخص های بسیار دقیق عملکرد قضات در کشور را بررسی می کند و اینکه بر مبنای سهمیه تعیین شده برای استان کرمان، 70 درصد قضات توانسته اند این شاخص ها را محقق سازند.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در آیین تکریم و معارفه روسای سابق محاکم عمومی و انقلاب کرمان، با اشاره به اینکه کار در دستگاه قضایی به ویژه در حوزه قضایی کار مهم و دشواری است، اظهار کرد: احقاق حقوق مردم در عمل یکی از سخت ترین کارهایی است که بشر در دنیا باید انجام دهد.

وی افزود: رسیدن به واقعیت در پرونده ها کار بسیار مهمی است و از این رو خداوند متعال مقام قضاوت را در مرحله اول به پیامبران و ائمه معصوم (ع) واگذار کرده و این امر در شرایط غیبت بر عهده مجتهد جامع الشرایط است و براساس شرایط موجود، این کار از سوی ولی فقیه به عهده قضات واگذار شده است و امیدواریم بتوانیم این رسالت خطیر را به بهترین شکل انجام دهیم.

رئیس دادگستری استان کرمان به انجام اقدامات جهادی در دستگاه قضایی استان کرمان اشاره و بیان کرد: بخشی از این اقدامات جهادی دستگاه قضایی در حوزه مدیریت های قضایی محقق می شود و در این آیین باید از یکی از قضات ارزشمند استان کرمان تقدیر کنم که 12 سال مجموعه محاکم عمومی و انقلاب کرمان را مدیریت کرده اند و تلاش های بسیار زیادی را داشته اند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به معرفی حجت الاسلام ابراهیمی، رئیس کل سابق محاکم عمومی و انقلاب کرمان به عنوان معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان، اظهارکرد: در کارهای مدیریتی دادگستری از دانش و تجربیات وی در سطح استانی استفاده خواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه در مجموعه قضایی این استان، نیروهای قضایی و اداری فرهیخته، عالم، پاک دست، دلسوز و مجرب هستند و عملکرد قابل قبول و قابل دفاعی در دادگستری استان کرمان دارند، گفت: دادسرای انتظامی قضات هر ساله براساس شاخص های بسیار دقیق عملکرد قضات در کشور را بررسی می کند و اینکه بر مبنای سهمیه تعیین شده برای استان کرمان، 70 درصد قضات توانسته اند این شاخص ها را محقق سازند، اطمینان بخش آن است که عدالت و احقاق حق مردم با تلاش همکاران قضایی ما محقق خواهد شد.

وی به انتخاب مختاری به عنوان رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان نیز اشاره و بیان کرد: وی نیز فردی بسیار پرتلاش، خوشنام، انقلابی و ولایی هستند و دانش قضایی و تجربه قضایی بسیار خوبی داشته اند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید علی برزگرپور از شهدای ناجا در استان کرمان، گفت: حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی، بیش از 12 سال در مسند ریاست کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان مشغول به خدمت بوده اند و از نیروهای ارزشمند، توانمند، پرتلاش و جهادی دستگاه قضایی استان کرمان به شمار می روند.

محمدباقر اسلامی یادآور شد: حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی دغدغه معیشت و رفاه کارکنان دستگاه قضایی را نیز داشته اند و این امر در حالی است که فعالیت در سمت ریاست کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان به مانند سایر مدیریت های ستادی نیست زیرا در این سمت باید اقدامات مدیریتی در کنار رسیدگی به پرونده ها صورت گیرد.
وی به معرفی اکبر مختاری به عنوان رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان اشاره کرد و این انتصاب را تبریک گفت.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هر سال براساس سهمیه ای تعیین شده در کشور، قضات و کارمندان نمونه به قوه قضاییه معرفی می شوند و از بین این افراد و در نهایت قضات و کارکنان برتر از سوی قوه قضاییه انتخاب و معرفی می شوند.

وی به انتخاب سه مدیر نمونه کشوری از دستگاه قضایی استان کرمان نیز اشاره و بیان کرد: امسال بیش از 70 درصد قضات مشمول طرح ارزشیابی، که حدود 180 قاضی را شامل می شود در طرح نظارت و پایش نمرات ارزشیابی خوب و خیلی خوب دریافت کرده اند و از سوی دادستان انتظامی قضات مورد تشویق قرار گرفته اند.

رئیس کل سابق محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان نیز در این آیین گفت: براساس فرمایشی از امام علی (ع) مردم دو دسته هستند که در دنیا تلاش می کنند و همه تلاش آنها برای دنیا است زیرا می ترسند فقر سراغ آنها و سراغ فرزندان آنها بیاید و گروهی هستند که در دنیا تلاش می کنند و تلاش آنها برای آخرت است که این انسان ها برنده هستند.

حجت الاسلام محمد امیر ابراهیمی افزود: هیچ زمانی به عنوان رئیس به کارمند و قاضی نگاه نکرده ام و اگر کسی را به اتاقم دعوت می کردم برای آن بود که حق برادری و پدری را ادا کنم و راهنمایی های لازم را به وی ارئه نمایم.

وی اظهارکرد: هیچگاه بنا نداشته ام که درب اتاقم بسته باشد و از اتاقم کسی ناامید برگردد و تا توانستم تلاش کردم که مردم را راضی کنم زیرا خدمت به مردم بزرگوار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک افتخاری است که خداوند نصیب هر انسانی نمی کند.

وی عنوان کرد: همواره تاکید داشته ام که ارباب مردم هستند و ما نوکر آنها هستیم زیرا ما از بیت المال مردم حقوق می گیریم و اگر ارباب رجوع ناراضی و نگرانی به اتاق ما می آید، به معنای آن است که ما ملجا و پناهگاه وی هستیم همچنین از نیروهای اداری و قضایی دادگستری کرمان به عنوان بهترین و پاک دست ترین نیروها یاد کرد.

رئیس کل جدید محاکم عمومی و انقلاب کرمان نیز گفت: همواره تلاش خواهم کرد که با حداکثر توان و انرژی به وظایف خود عمل کنیم.

اکبر مختاری افزود: معتقدیم همکاران اداری و قضایی با وجود دشواری ها و مشکلات موجود در حال تلاش هستند و این مشکلات نباید در ثبات قدم ما در مسیر خدمت به مردم خللی ایجاد کند.

وی پیگیری برای رفع مشکلات و کاستی های موجود را از اولویت های کاری خود برشمرد.

در این آیین ضمن تکریم از خدمات حجت الاسلام و المسلمین محمدامیر ابراهیمی، رئیس کل سابق دادگاه های عمومی و انقلاب کرمان ، اکبر مختاری به عنوان رئیس کل جدید دادگاه های عمومی و انقلاب کرمان معرفی شد.

همچنین در این آیین از حسین رمضانی زاده به عنوان قاضی نمونه کشوری از استان کرمان و مهدی بخشی معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان به عنوان مدیر برتر در قوه قضاییه، سید مجتبی حسینی مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان به عنوان مدیر برتر در قوه قضاییه و نیز از سه نفر از کارکنان اداری نمونه کشوری و همچنین از تعدادی از قضات استان کرمان که حائز شاخص های برتر دادسرای عالی قضات شدند تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *