رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

زنان پناهجوی اوکراینی طعمه مراکز فساد در سوئد و نروژ

12:56 - 05 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۴۵۳۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مناقشه اوکراین و جاری شدن موج پناهجویان از این کشور به کشورهای اروپایی، چالش جدیدی را در این کشورها ایجاد کرده است.

خبرگزاری میزان – یک گزارش نشان می‎دهد تعداد «مراکز فساد» در کشورهای نروژ و سوئد در پی ورود پناهجویان اوکراینی به این کشور افزایش یافته و پلیس این کشورها هنوز توضیح قانع کننده ای در این رابطه ارائه نکرده است.

به گزارش «اسپوتنیک»، نروژ و سوئد در اوایل ماه جاری میلادی شماری از «مراکز فساد» به کار گیرنده زنان و دختران پناهجوی اوکراینی را کشف و از بین برده‎اندو

روند رو به افزایش تعداد این مراکز در نروژ و سوئد مورد توجه پلیس در این کشورها قرار گرفته و مقام‎های پلیس درصدد برچیدن آنها باشد.

پلیس دو کشور نروژ و سوئد تاکنون نتوانسته توضیحات قانع کننده ای در این رابطه ارائه دهند.

پلیس نروژ و سوئد در اظهاراتی عجیب مدعی شدند که مراجعان به مراکز مذکور، به کار گیرنده زنان و دختران پناهجوی اوکراینی، نسبت به آن‌ها حس همدردی داشته و قصد کمک به آن‌ها برای خروج از شرایط سخت را دارند(!)

از دیگر توجیهات پلیس نروژ و سوئد در این رابطه می‌توان به نیاز زنان و دختران اوکراینی پناهجو به کار و درآمد به دلیل فقر ناشی از آوارگی اشاره کرد.

این در حالی است که یکی از مقام‌های پلیس نروژ تاکید دارد که فعالیت پناهجویان اوکراینی در این مراکز کمکی به آن‌ها نکرده و فقط از شبکه‌های جنایی و قاچاق انسان حمایت می‌کند.

از زمان آغاز مناقشه اوکراین و به راه افتادن موج پناهجویی زنان اوکراینی به سمت کشورهای اروپایی، گزارش‌های متعددی از سوءاستفاده جنسی از این زنان ارائه شد.

براساس گزارش‌های مذکور، شبکه‌های اروپایی قاچاق انسان و استثمار جنسی، زنان اوکراینی پناهجو را هدف قرار می‌دهند و آنان را گرفتار برده داری مدرن می‌کنند.

کشورهای اروپایی از ابتدای بحران اوکراین در بیانیه‎هایی ادعایی، مدعی میزبانی از این زنان و تامین امنیت آن‌ها شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *