امداد رسانی هلال احمر به ۳۰۴ نفر در سیلاب اخیر

11:07 - 05 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۴۴۴۶
سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات با بیان این که عوامل عملیاتی هلال احمر در سیلاب اخیر به ۳۰۴ نفر، امداد رسانی کردند، گفت: ۴ استان کشور درگیر سیلاب هستند که بالگرد های هلال احمر در این استان ها مستقر هستند.

خبرگزاری میزان _ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ مرتضی مرادی پور، سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار کرد: پس از دریافت هشدار قرمز آب و هوایی برای ۴ استان سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان و هرمزگان، و همچنین دریافت هشدار نارنجی برای استان های معین این چهار استان، تمامی عوامل امداد و نجات در این استان ها به ویژه مراکز امداد هوایی، به حالت آماده باش در آمدند.

وی با اشاره به این که نقشه مربوط به تغییرات شرایط جوی کشور و مناطق در معرض آسیب، تهیه شده است، افزود: برگزاری جلسات به صورت ویدیو کنفرانسی با استان های در معرض آسیب سیلاب، تقویت انبارهای امدادی از تجهیزات اسکان اضطراری، زیستی و مواد غذایی در اولویت سازمان امداد و نجات قرار گرفت.

مرادی پور گفت: پیش بینی اماکن اسکان اضطراری، تمرکز بر نقاط آسیب پذیر، هماهنگی با سازمان هواشناسی و غیره از دیگر اقداماتی بود که در این مدت انجام دادیم.

سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات ادامه داد: بررسی آمادگی تجهیزات لجستیکی و تخصصی سیلاب جهت ارائه خدمات امدادی به مناطق احتمالی آسیب دیده نیز از دیگر اقدامات بود.

مرادی پور به امداد رسانی به هموطنان اشاره و عنوان کرد: ۹۸ نفر از امدادگران و نجاتگران در قالب ۲۷ تیم به ۳۰۴ نفر از هموطنان امداد رسانی شد.

وی با اشاره به این که ۱۱۰ نفر توسط امدادگران اسکان اضطراری داده شدند، اضافه کرد: ۲۵ چادر، ۱۱۱ تخته پتو، ۹۲ تخته موکت، ۳۱۵کیلو گرم نایلون و ۵۴ بسته غذایی بین نیازمندان توزیع شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *