توثیق سهام؛ بستری کارآمد

9:49 - 05 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۴۳۳۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: توثیق سهام بورسی نیازمند نرم افزاری کارآمد و راه حلی مفید برای گره گشایی از مشکلات مردم در وثیقه گذاری و ارائه ضمانت است.

موسی غضنفر آبادی در گفت‌وگو با میزان در خصوص امکان وثیقه گذاری سهام بورسی، اظهار کرد: از آنجایی که سهام جزو دارایی های نقد شونده محسوب می گردد، اشکالی ندارد که چه در اخذ تسهیلات و چه موارد دیگر به عنوان وثیقه مورد استفاده قرار گیرد.

غضنفر آبادی گفت: سهام افراد در بورس وجه نقد قابل توقیف است لذا اگر بستر و نرم افزار مورد نیاز آن تامین شود می تواند در بسیاری از موارد از جمله اخذ تسهیلات برای افراد راهگشا بوده و مورد استفاده قرار گیرد.

او ادامه داد: توثیق سهام می تواند به افرادی که به هر دلیلی دارای بستگان کارمند رسمی و یا ملک و… نیستند،‌ کمک کند چرا که اکنون بسیاری از افراد به دلیل عدم تامین ضمانت بانکی از دریافت تسهیلات محروم هستند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پایان گفت: خلأ قانونی در این مسیر وجود ندارد بلکه فقط نیاز به بسترهایی مثل یک نرم افزار دارد تا در این مسیر، سهام وثیقه قرار گرفته تا زمان تسویه حساب، قابل رهن و توقیف باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *