ماموریت رئیس سازمان بازرسی کل کشور به بازرس کل گیلان برای پیگیری ترک فعل مدیران

20:07 - 04 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۳۹۲۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نشست مجمع نمایندگان استان گیلان بر ورود جدی سازمان بازرسی کل کشور به موضوع ترک فعل مدیران تاکید کرد.

خبرگزاری میزان_ ورود جدی سازمان بازرسی کل کشور به موضوع ترک فعل مدیران، ساخت و سازهای غیرمجاز، نظارت بر اجرای صحیح قوانین و شناسایی قوانین بر زمین مانده از جمله قوانین هوای پاک و جوانی جمعیت ... از مهمترین محورهای نشست مجمع نمایندگان استان گیلان با رئیس سازمان بازرسی کل کشور بود.

خدائیان در این دیدار با اشاره به اینکه استان گیلان دارای نعمتهای خدادادی زیادی است که متاسفانه آنگونه که باید از این نعمت‌ها در راستای رفاه حال مردم استفاده نشده است، اظهار کرد: واقعیت این است که این نعمت‌ها در استان گیلان همچنان بالقوه مانده و به نسبت دیگر استان‌ها از این نعمت‌ها استفاده نشده است در صورتی که می‌شد از  این نعمت ها بهتر استفاده کرد تا مردم در رفاه و آسایش بیشتری باشند.

وی با بیان اینکه بنده لیست بلندی از مسائل و مشکلات مردم استان گیلان دارم؛ خطاب به اعضای مجمع نمایندگان گیلان گفت: خودتان بهتر نسبت به مشکلات استان واقفید، به عنوان نمونه در حالی که مدت زمان زیادی از راه اندازی آزادراه سراسری رشت نمی‌گذرد؛ اما به لحاظ کیفیت دارای مشکلاتی است.‌

موضوع دفن غیراستاندارد زباله در استان‌های شمالی کشور یکی دیگر از مسائلی بود که دکتر خدائیان به آن اشاره کرد و خواستار توجه به این مسئله شد و تاکید کرد؛ دفن غیراستاندارد زباله  و ورود فاضلاب های خانگی و پسآب های کارخانجات به رودخانه و تالاب انزلی علاوه بر ایجاد مشکلات زیست محیطی، سلامت شهروندان را نیز تهدید می‌کند که باید هر چه سریعتر نسبت به اتخاذ تصمیماتی در این رابطه اقدام کرد.

انتقاد از تغییر کاربری‌ها در استان های شمالی کشور

عضو شورای عالی قوه قضاییه با انتقاد از تغییر کاربری ها در استان های شمالی کشور به ویژه مازندران بیان کرد: این تغییر کاربری ها بیشتر متوجه مازندران است به گونه ای که بسیاری از زمین های کشاورزی زیر ساخت و ساز رفته است و با توجه به افزایش تمایل افراد به ویلاسازی در گیلان، این استان هم در آینده شرایطی مانند مازندران را تجربه خواهد کرد که در این راستا ضرورت دارد این موضوع پیگیری و در دستور کار دستگاه های ذی ربط قرار گیرد.

پیگیری ویژه ترک فعل مدیران از سوی بازرسی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ترک فعل های مدیران نیز تاکید کرد؛ رییس محترم قوه قضاییه به سازمان بازرسی کل کشور ماموریت داده اند که ترک فعل مدیران به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد که در این راستا نیز این سازمان اقداماتی را انجام داده و به عنوان یک موضوع اولویت دار آن را پیگیری می کند.

خسارتی که از ترک فعل ها وارد می شود اگر بیشتر از  فعل ها و رفتارها نباشد، کمتر نیست

خدائیان با اشاره به اینکه به اعتقاد بنده خسارتی که از ترک فعل ها وارد می شود اگر بیشتر از  فعل ها و رفتارها نباشد کمتر نیست، اظهار کرد: به عنوان مثال یک مدیر در یک استان یا سطح کشور در دوران چندین ساله مدیریت خود  اقدام مثبتی انجام نمی دهد، فلذا چون کاری انجام نداده است اشتباه هم ندارد و هیچ دستگاه نظارتی هم به موضوع ورود نمی کند در صورتیکه ممکن است مدیری وقت گذاشته و کارهای مثبت زیادی انجام داده باشد؛ اما در ضمن انجام صدها کار، اشتباه جزیی هم داشته باشد و این اشتباه برجسته می شود ولی با مدیری که ترک فعل داشته است برخوردی صورت نمی گیرد که لازم است در این دوره از مدیریت در قوای سه گانه به این مورد هم توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه برخی از ترک فعل ها جرم هستند، گفت: برخی از ترک فعل ها قابلیت طرح در هیات های بدوی و انتظامی را دارند که بر این اساس، سازمان بازرسی بر روی ترک فعل ها متمرکز شده و به طور حتم با مدیران خاطی در این حوزه برخوردهای لازم انجام خواهد شد.

ورود بازرسی به عدم اجرای برخی از قوانین در دستگاه‌ها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تاکیدات رئیس قوه قضاییه پیرامون عدم اجرای برخی از قوانین در دستگاه ها بیان کرد: متاسفانه برخی از دستگاه ها به دلیل عدم اجرای قوانین  خسارت هایی را وارد کرده اند که سازمان بازرسی نیز به عدم اجرای قانون های بر زمین مانده نیز ورود داشته و بر این اساس اجرای قانون ارتقای سلامت اداری، دسترسی آزاد به اطلاعات، حمایت از کالاهای ایرانی، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و هوای پاک از قوانینی هستند که معطل مانده و بسیاری از دستگاه ها به وظایف خود در راستای اجرای این قوانین عمل نکرده اند و در دستور کار ماست.

مجلس به قوانین اجرا نشده و معطل مانده ورود کند

وی خطاب به مجمع نمایندگان استان گیلان گفت؛ یکی از وظایف نمایندگان مجلس نظارت بر اجرای قوانین است و انتظار می‌رود که مجلس هم به موضوع قوانین اجرا نشده و معطل مانده ورود کرده و از طریق تحقیق و تفحص و یا کمیسیون اصل 90 این مسئله را پیگیری کند.

خدائیان در ادامه سخنان خود پیرامون درخواست مجمع نمایندگان گیلان مبنی بر مشکلات این استان در راستای تهیه شن و ماسه از پیگیری این موضوع خبرداد.

رئیس سازمان بارزسی کل کشور در رابطه با فعالیت شورای دستگاه های نظارتی نیز توضیح داد که این شورا در مرکز و سایر استان ها فعال است و چنانچه موضوعی قابل طرح در این شوراست، عنوان شود تا علاوه بر پیگیری از موازی کاری هم پیشگیری گردد.

وی همچنین از دستور ویژه به بازرس کل استان گیلان به منظور ورود به ترک فعل ها در این استان و همچنین موضوعات مطرح شده در این جلسه از جمله انتصابات و... خبرداد.

مهرداد گودرزوند چگینی رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این مراسم با تقدیر و تشکر از اقدامات سازمان بازرسی کل کشور در راستای انجام ماموریت های محوله طی چند مدت اخیر این سازمان را یک نهاد بسیار مهم نظارتی دانست و خواستار ورود بازرسی به موضوعات مربوط به حفظ حقوق بیت المال، به ترک فعل مدیران و … شد.

رسول فرخی نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی نیز بر لزوم هماهنگی و انسجام بیشتر دستگاه های اجرایی و نهادهای نظارتی تاکید کرد.

لزوم ورود سازمان بازرسی کل کشور به موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز، انتصابات مدیران و... از موضوعات دیگری بود که از سوی دیگر اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان مطرح شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *