رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جریان بی وقفه خشونت نژادی در مرزهای کشورهای اروپایی

14:43 - 04 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۳۴۶۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت نژادی بی پایان در مرزهای کشورهای اروپایی ناشی از سیاست‌های خصمانه مهاجرتی این کشورهاست.

خبرگزاری میزان – جهان هر روزه شاهد خشونت‌های نژادی مرگبار در مرزهای اروپا و آمریکاست که جدیدترین آن در شهر «ملیا» در اسپانیا رخ داد و بیش از 50 کشته برجای گذاشت.

به گزارش «گاردین»، در چند ماه اخیر، 37 مهاجر در مرز اسپانیا کشته شدند؛ 53 مهاجر در تریلری در شهر مرزی آمریکا بر اثر گرما جان خود را از دست دادند؛ کشتی‌های نجات در دریای مدیترانه نمی‌توانند بندر امنی پیدا کنند؛ فرانسه و انگلیس مهاجران را با خشونت در گذرگاه‌های دریایی به عقب می‌رانند؛ یونان علاوه بر اتخاذ رویکرد جرم انگاری مهاجرت، پناهجویان را وارد به عقب راندن هموطنان خود می‌کند؛ ...

عقب راندن‌ها، اخراج‌های دسته جمعی و بازداشت‌های مهاجران و پناهجویان فقط شدیدترین وجه سیاست‌های محدود کننده مهاجرتی هستند که برای پلیس و کنترل مرزهای ملی طراحی شده اند.

در عین حال، با وجود تشدید تدابیر در مرزها، مقاومت در برابر آن‌ها بیشتر می‌شود و مخالفت‌ها با برخوردهای قهری با پناهجویان و مهاجران تشدید می‌شود.

به نظر می‌رسد اروپا باید به جای افزایش بودجه «فرانتکس»، نیروی مرزی هماهنگ اتحادیه اروپا به عنوان همکار نیروهای مرزبانی کشورهای اروپایی در برخوردهای خشونت بار علیه مهاجران و پناهجویان، ضمن تامین بودجه صندوق‌های همبستگی جهانی، صادرات تسلیحات را متوقف کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *