رئیس کل دادگستری استان زنجان: نظارت بر بنگاه‌های معاملاتی املاک و خودرو امری ضروری است

11:13 - 04 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۲۸۹۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: یکی از منابع تولید پرونده به دستگاه قضایی، بنگاههای معاملاتی املاک و خودرو است که دادستانها ،حفاظت و اطلاعات دادگستری و معاونت پیشگیری باید اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش این موضوع انجام دهند .

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در جلسه شورای مدیران دادگستری استان اظهار کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش سه درصدی ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی هستیم که برای رسیدن به وضعیت مطلوب تا پایان 6 ماهه اول باید کار و تلاش جهادی موثری صورت بگیرد.

وی بر کاهش موجودی پرونده ها، اتقان آراء و کاهش ورودی پرونده ها به دادگاه ها تأکید کرد و گفت: مدیران و روسای حوزه های قضایی برنامه ریزی های لازم برای تحقق این امر برای سه ماهه دوم سال که یک ماه آن سپری شده است انجام دهند و حوزه هایی که در راستای اجرای سیاستهای ابلاغی دستگاه قضایی گامهای موثری بردارند مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

رئیس دادگستری استان زنجان استفاده از فناوری های نوین در دستگاه قضایی استان را رویکردی مهم و با اولویت برشمرد و افزود : نوبت دهی برای ملاقات های مردمی مدیران و روسای حوزه های قضایی باید کاملا بصورت الکترونیکی انجام شود.

رئیس شورای قضایی استان بر برخورد با افراد و منابع تولید پرونده به دستگاه قضایی تاکید کرده و گفت: یکی از این منابع تولید پرونده بنگاه های معاملاتی املاک و خودرو است که دادستان ها، حفاظت و اطلاعات دادگستری و معاونت پیشگیری باید برنامه ای در راستای کاهش این موضوع تدوین کنند و هم چنین از افرادی که بیشترین فراوانی ورود به دادگستری ها را دارند شناسایی و رصد شوند.

رئیس کل دادگستری استان به کسب رتبه خیلی خوب در کارنامه قضایی قضات استان اشاره و گفت: این امر باعث مسرت و خوشحالی است و نشانگر سلامت قضات استان است که جای تقدیر و تشکر دارد.

در پایان جلسه مدیران ضمن ارائه گزارش از اقدامات و برنامه های حوزه خود، از قضات و کارمندان نمونه کشوری با اهداء لوح تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *