رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رگبار و وزش باد در بیش از 10 استان کشور/ آب‌های جنوب کشور مواج است

11:17 - 04 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۲۸۵۲
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان، کرمان، نیمه شرقی فارس، جزایر خلیج فارس و جنوب خراسان جنوبی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا علاوه بر این مناطق در نیمه جنوبی فارس و جنوب استان‌های یزد و بوشهر انتظار این شرایط جوی را داریم، ادامه داد: روز پنجشنبه از شدت ناپایداری‌ها در نیمه جنوبی سیستان‎‌وبلوچستان کاسته می‌شود اما در در نیمه شمالی این استان، هرمزگان، کرمان، یزد، فارس، بوشهر، اصفهان، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری و برخی نقاط استان‌های همدان، لرستان و مرکزی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی بابیان اینکه بارش‌ها در شرق و جنوب شرقی کشور تا اوایل هفته آینده ادامه دارد، اظهار کرد: امروز شدت بارش‌ها را که در حد هشدار قرمز است را در سیستان‌وچستان، هرمزگان، کرمان و نیمه جنوبی فارس شاهد هستیم و هموطنان باید حتما تهمیدات لازم را در این مناطق در نظر داشته باشند.

گودرزی افزود: از امروز تا روز جمعه برای دامنه‌ها و ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین، زنجان و سمنان در برخی ساعات بارش باران، گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد‌های شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی توضیح داد: طی 3 روز آینده شمال شرق،شرق و در برخی نقاط استان‌های سمنان، تهران، البزر، قزوین، قم، مرکزی و شمال اصفهان با وزش بادهای شدید همراه با گرد و خاک مواجه هستیم که کاهش کیفیت هوا را به همراه دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اینکه دریای عمان، تنگه هرمز و مناطق مرکزی و شرقی خایج فارس از امروز تا جمعه مواج و متلاطم است، در مورد آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران عنوان کرد: امروز آسمان تهران صاف است و از امشب برای آن باد و گردوخاک و بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود و بیشینه دمای پایتخت امروز به 36 درجه می‌رسد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *