رییس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از زندان میاندوآب بازدید کرد

21:52 - 03 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۲۳۴۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در پنجمین برنامه سفر کاری خود به حوزه قضایی میاندوآب به بازدید از زندان میاندوآب پرداخت.

خبرگزاری میزان - رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در پنجمین برنامه سفر کاری خود به حوزه قضایی میاندوآب به همراه 30نفر از قضات حوزه های قضایی میاندوآب، شاهین‌دژ، تکاب، کشاورز و مرحمت آباد، از زندان میاندوآب بازدید کرد.

عتباتی با همراهی محمدی مدیر کل زندانهای استان و حاتمی رئیس حفاظت و اطلاعات و زارع معاون برنامه ریزی و علی‌نژاد معاون قضایی دادگستری استان از بندهای این زندان بازدید و با زندانیان دیدار چهره به چهره انجام داد و به درخواست‌های آنان رسیدگی و دستورات لازم را صادر کرد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی سپس در بخش اداری زندان در جلسه ای که با حضور قضات بازدید کننده و روسای حوزه های قضایی مذکور تشکیل شده بود حاضر و به ایراد سخن پرداخت.

عتباتی با اشاره به کار دشوار زندانبانی گفت: زندانبانی اسلامی ظرافت ها و شرایط خاص خود را دارد و اولویت در آن حفظ کرامت انسانی زندانیان هست.

عتباتی ادامه داد، زندانیان هر کدام مشکلات خاص خود را دارند و نیاز به کمک و یاری برای بازگشت به جامعه دارند.
عتباتی توجه قضات بازدید کننده را به کاستن از ورود به زندانها جلب کرد و گفت: باید از همه ظرفیت‌های قانونی بهره گرفت تا کمترین ورود را به زندان داشته باشیم و همچنین کمک کنیم در بحث اشتغال زندانیان و نیز بهره مندی واجدین شرایط از تخفیفات قانونی، تا زندانیان به آغوش خانواده خود بازگردند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از همکاران قضایی حاضر در جلسه خواست تا هم در صدور قرارهای تامین کیفری نهایت دقت را بکنند تا منجر به بازداشت متهمین نشود مگر در مواردیکه قانونگذار الزام کرده است و همچنین از ایشان خواست در صدور آراء در پرونده های کیفری ضمن دقت و توجه ویژه، تسریع لازم را معمول کرده و تکلیف پرونده و اصحاب آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن روشن کنند.

عتباتی از قضات و کارکنان زندان توجه خاص و ویژه به امرسازش و مصالحه را هم خواست و تاکید کرد در پرونده‌های مهم خصوصا پرونده های قتل از همه ظرفیتها برای ایجاد سازش و اصلاح ذات البین بهره بگیرند.

گفتنی است عتباتی از پروژه در حال تکمیل داخل زندان میاندواب هم بازدید و تسریع در روند تکمیل و اتمام آن را خواستار شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: زندان میاندوآب

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *