بخش اول پروژه بزرگراه شهید بروجردی پس از هشت سال توقف تکمیل می‌شود

13:18 - 02 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۰۰۰۰
شهردار تهران گفت: امسال مقدمات تأمین قطعی بخش اول بزرگراه شهید بروجردی آماده می‌شود و بخش تقاطع الغدیر تا انتهای مهر راه اندازی می‌شود و از تقاطع الغدیر تا بلوار بهار تا ۲۲ بهمن دراختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

خبرگزاری میزان - علیرضا زاکانی به همراه تعدادی از مدیران شهری از آخرین وضعیت احداث بزرگراه ۷۶ متری شهید بروجردی مطلع شد و از این پروژه بازدید کرد.

زاکانی در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه ساخت بزرگراه شهید بروجردی ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) تا آزادگان است، افزود: عملیات این پروژه از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و پس از مدتی متوقف شده است. دوره مدیریت شهری جدید اهتمام ویژه‌ای به تکمیل بزرگراه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) در منطقه ۹ و ۱۸ دارد.

وی با بیان اینکه امسال بخش منطقه ۹ این بزرگراه تکمیل خواهد شد و این قطعه از بزرگراه شهید بروجردی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت، افزود: خش اول بزرگراه شهید بروجردی به ۷۵۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد که امسال مقدمات تأمین قطعی آن آماده می‌شود، افزود: بخش تقاطع الغدیر تا انتهای مهر راه اندازی می‌شود و از تقاطع الغدیر تا بلوار بهار تا ۲۲ بهمن دراختیار شهروندان قرار می‌گیرد. پس از ۸ سال خاک خوردن، مردم می‌توانند تا پایان امسال از بخش اول پروژه شهید بروجردی بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه پروژه شهید بروجردی گشایش بسیاری در ترافیک شهر تهران ابجاد می کند، گفت: دو پروژه بزرگ در تهران کلید خورده است که بخش اول در منطقه ۹ از ماه‌ها قبل شروع شده است و طبق تعهد امسال پرونده آن بسته می‌شود. عملیات ساخت آزادراه شهید شوشتری که بال غربی بزرگراه یادگار امام (ره) بشمار می‌رود از ماه‌ها قبل شروع شده و قطعه دوم بزرگراه نیز امروز کلنگ زنی شد.

به گزارش شهر؛ بزرگراه ۷۶ متری شهید بروجردی به طول تقریبی ۵ کیلومتر و از ازادگان تا بلوار بهار را شامل می شود که دارای دو قطعه است. به طوری که از اتوبان ازادگان تا تقاطع الغدیر به طول تقریبی ۴ کیلومتر و دارای ۵ تقاطع غیر همسطح و قطعه دوم از تقاطع الغدیر تا بلوار بهار به طول تقریبی ۱ کیلومتر دارای ۲ تقاطع غیر همسطح را شامل می شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *