ائمه جمعه سراسر کشور چهارشنبه با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند/ شبکه امامت جمعه مردمی‌ترین نهاد کشور

10:26 - 02 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۶۹۳۴۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: به همت دولت و مسئولان اعتبارات دولتی برای تکمیل ۲۵۰ مصلی در سراسر کشور فراهم شده است. مساجد در بخش آموزشی و اجتماعی و خدمات رفاهی با ارگانهای مختلف نیز همکاری داشته و دارند.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام علی نوری امروز در یک نشست خبری ضمن اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی بیان کرد: تمهیداتی اندیشیده شده تا ۵ مرداد روز نماز جمعه در تقویم نامگذاری شود و مقدمات ثبت آن فراهم شده است.

نوری با اشاره به برنامه‌های سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: میزهای خدمت دستگاهی در ایام ۵ خرداد به شما قوی‌تری فعالیت خواهند کرد. «همیشه مردمی همیشه انقلابی » شعار این ایام است.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: گردهمایی سراسری ائمه جمعه فردا در حرم مطهر امام خمینی (ره) آغاز خواهد شد. در این گردهمایی از حضور و سخنرانی رؤسای قوای سه گانه بهره‌مند خواهیم شد.

معاون سازماندهی همچنین از حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمين سيد اسماعيل خطيب وزیر اطلاعات، احمد وحيدی وزیر کشور و محمد مهدی اسماعيلي وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز حجت‌الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی در این گردهمایی خبر داد و گفت: این مراسم با دیدار مقام معظم رهبری و استماع بیانات معظم له در روز چهارشنبه به پایان خواهد رسید.

معاون سازماندهی و سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: در سالهای گذشته برنامه ای برای نماز جمعه به صورت اختصاصی وجود نداشت و طی هماهنگی در رسانه ملی برنامه قرارگاه تهیه شده که در روزهای جمعه به مدت ۲ ساعت روی آنتن شبکه قرآن خواهد رفت.

وی ادامه داد: به همت دولت و مسئولان اعتبارات دولتی برای تکمیل ۲۵۰ مصلی در سراسر کشور فراهم شده است. مساجد در بخش آموزشی و اجتماعی و خدمات رفاهی با ارگانهای مختلف نیز همکاری داشته و دارند.

معاون سازماندهی و سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به برخی سوالات و پیشنهادات مطرح شده، با طرح این سوال که آیا ائمه جمعه نقش فعال و مطالبه‌گرانه دارند و یا می‌خواهند در نمازهای جمعه داشته باشند؟ گفت: مطالبه‌گری‌های ائمه جمعه در حوزه فرهنگی،‌ اجتماعی و سیاسی بی‌نظیر است و ما مردمی‌ترین و مطالبه‌گرترین جایگاه نسبت به عموم مردم را در نهاد نماز جمعه مشاهده می‌کنیم.

وی به عنوان نمونه مسئله مسکن و اجاره بها را به عنوان یکی از نکاتی که در آغاز فصل تابستان مردم شریف ایران به طور جدی با آن درگیر بودند مطرح کرد و اظهار داشت: اولین نقطه‌ای که به درک دقیق و کاملی از این مشکل بدنه اجتماعی رسید و موضوع از آن جایگاه انعکاس پیدا کرد، نماز جمعه و ائمه جمعه بودند که توصیه به صاحب‌خانه‌ها را در دستور کار خود قرار دادند و از مردم خواستند که یار و غمخوار یکدیگر باشند.

حجت‌الاسلام نوری تصریح کرد: در خطبه‌های نماز جمعه سراسر کشور به ویژه تهران از دولت و مسئولان درباره بسته‌های حمایتی از مستأجران و قوانینی که باید به حمایت مستأجران بیاید، مطالباتی صورت گرفت.

نوری با بیان اینکه اصلاح اقتصادی برای رفع مشکلات باید انجام شود گفت: ائمه جماعات درباره شیوه اجرای این طرح هر هفته در خطبه‌های نماز جمعه مباحث مهمی را مطرح کردند تا از سویی در سیاستهای کلان در بخش گفتمانی و تبیینی کمک کننده باشند و از سویی تریبون نقد و مطالبه‌گری نیز در جایگاه خود مورد توجه ائمه جمعه قرار دارد.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: امروز در فضای مجازی شاهد ابهام و شایعه درباره بیانات خطبای جمعه هستیم. توصیه می‌شود به اصل و سخنرانی کامل توجه شود.

وی با اشاره به ورود و خروج و تغییرات در انتصابات گفت: این موضوع اغلب شهر به شهر و نقطه به نقطه به اطلاع مردم می‌رسد. ۲۲۶ انتصاب از سال ۱۳۹۶ تا امروز انجام شده است و از طلاب فاضل و جوان حوزه علمیه به نهاد امامت جمعه ملحق شده‌اند.

نوری گفت: در حال حاضر متوسط ورودی ۴۰ سال است که این انتصابات باعث جوانسازی شبکه امامت جمعه شده است.

معاون سازماندهی و سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در بخش پایانی سخنان خود از مردم شریف ایران اسلامی خواست که نظرها، انتقادها و پیشنهادهای خود را با سامانه ارتباط مردمی و سامانه تلفن هوشمند به شماره 66960960 که به صورت 24 ساعته برقرار است و نیز سامانه پیامکی 200066960960 در میان بگذارند.


وی با بیان اینکه امکان ارتباط مردمی با ائمه جمعه سراسر کشور از طریق پایگاه اینترنتی namazjomeh.ir برقرار است، گفت: مردم می‌توانند از این طریق با امام جمعه شهر خود ارتباط برقرار کرده و سوال‌ها و پیشنهادهای خود را مطرح کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *