بیماران تالاسمی با طرح « ژن درمانی» درمان می‌شوند

15:09 - 01 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۶۸۶۱۷
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران ازاجرای طرح "ژن درمانی" بمنظور درمان قطعی بیماران تالاسمی در برنامه پنج ساله ای از سازمان متبوعش خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران، مصطفی جمالی گفت: چنین طرحی در کشوری مثل آمریکا معادل یک میلیون و ۸۰۰ یورو هزینه دارد لذا برای تکمیل این طرح کلان ملی، علاوه بر مسئولین به مشارکت و همراهی خیّران نیازداریم. 

وی در ادامه  ضمن گلایه از کاستی‌های اعتباری سازمان انتقال خون ایران، با اشاره به گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت ، عملکرد حوزه متبوعش را قابل دفاع ارزیابی و تصریح کرد: ایران از نظر شاخص های اهدای خون در زمره کشورهای توسعه ‌یافته و حتی در برخی شاخص‌ها  بالاتر از امریکا قرار گرفته است. 

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران همچنین اضافه کرد: در حالی که میانگین جهانی کاهش مراجعات برای اهدای خون در دوران کرونا به 30 درصد رسیده بود این رقم در کشور ما فقط 8 درصد بود که نشان از  لطف و مهربانی و روحیه ایثارگری مردم عزیزمان داد. 

جمالی در پایان ابراز امیدواری کرد: با افزایش خدمات و زیرساخت‌های اهدای خون به این استقبال و مشارکت هموطنان، پاسخ  مثبت داده شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *