رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دادستانی فارس به موضوع وقوع سیل در شهرستان استهبان ورود کرد

12:02 - 01 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۶۸۰۶۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به سیل روز گذشته در شهرستان استهبان گفت: دادستان فارس به موضوع سیل اخیر ورود کرده و پرونده قضایی برای افراد خاطی تشکیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین  سیدکاظم موسوی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به سیل روز گذشته در شهرستان استهبان حوالی سلطان شهباز اظهار کرد: دادستان فارس به موضوع سیل اخیر ورود کرده و پرونده قضایی برای افراد خاطی تشکیل شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس عنوان کرد: بلافاصله پس از وقوع حادثه سیل، دادستان استهبان مامور شد که در محل وقوع این رویداد حضور داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه حوزه آبریز رودخانه ای که بر اثر سیل سریز شده است در 3 شهرستان نی‌ریز، فسا و داراب قرار دارد، به حوزه های قضایی این 3 شهرستان ابلاغ شده تا امورات جانباختگان به پزشکی قانونی نزدیک محل حادثه ارجاع داده شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه اکثر جانباختگان سیل اخیر در شهرستان داراب هستند، تصریح کرد: دادستان‌های شهرستان داراب و استهبان مامور شدند تا قصوری که از سوی اشخاص و نهادهای متولی رخ داده را سریع اعلام کنند تا اقدامات قضایی لازم درباره افرادی خاطی، صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بازپرس ویژه در محل پزشکی قانونی مستقر شده است، گفت: 3 پزشک، پزشکی قانونی نیز در محل بروز سیل مستقر شده اند و به سرعت کارهای مربوطه را انجام می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به فوت 23 نفر در این حادثه گفت: 21 نفر به پزشکی قانونی منتقل و 5 نفر مفقود شده‌اند و 3 خودرو هم در گل و لای گرفتار شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *