عین اللهی:شرایط تهیه دارو تا دو نوبت بدون مراجعه به پزشک برای بیماران مزمن فراهم شد

23:39 - 31 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۷۵۸۱
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: افراد مبتلا به بیماری های مزمن به شرط آنکه نسخه الکترونیک برای آن ها ثبت شده باشد می توانند تا دو نوبت بدون مراجعه به پزشک از داروخانه دارو تهیه کنند.

خبرگزاری میزان_ عین اللهی در بخش خبر ۲۱ گفت: در آخرین جلسه ستاد تدابیر دارویی جهت رفاه بیشتر بیماران مصوب شد تا افراد مبتلا به بیماری های مزمن که مرتبا به پزشک مراجعه می کنند به شرط آنکه نسخه الکترونیک برای آنها ثبت شده باشد، می توانند تا دو نوبت بدون مراجعه به پزشک از داروخانه دارو تهیه کنند و از مزایای بیمه و مزایای مربوط به دارویار استفاده کنند.

وی افزود: در نسخه الکترونیک قسمتی وجود دارد که با تیک پزشک، بیماری که دارای نسخه الکترونیک است اجازه پیدا می کند تا دوبار دیگر بدون مراجعه به پزشک از همان نسخه استفاده کند.

وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش که آیا این کار در دنیا نیز تجربه شده است، گفت: افرادی که بیماری مزمن دارند می دانند که چه داروهایی را باید استفاده کنند و مرتبا هم به پزشک مراجعه می کنند لذا بیمارانی که نسخه الکترونیک داشته باشند در همه جای دنیا این امکان را دارند تا بتوانند داروی خود را دریافت کنند.

عین اللهی در خصوص اعتبار این دستورالعمل نیز اظهار داشت: این دستورالعمل همچنان ادامه دارد مگر اینکه در ستاد تدابیر، تجدیدنظر صورت گیرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دارو وزیر بهداشت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *