رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بورس کالا بهترین مکان برای کشف قیمت اصولی است

11:12 - 30 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۶۲۰۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس انجمن سنگ آهن ایران با تاکید بر اینکه بورس کالا مکانی برای کشف قیمت شفاف است گفت: قیمت دستوری در هیچ بازاری نتیجه مثبت به دنبال ندارد.

مهرداد اکبریان رئیس انجمن سنگ آهن ایران در گفت و گو با میزان با اعلام مخالفت خود با واگذاری بورس کالا به وزارت صمت گفت: به هر میزان فعالیت بورس کالا مستقل تر و شفاف‌تر باشد و استقلال عمل بیشتری در معاملات و نحوه عملکرد خود داشته باشد برای فعالان صنعت مفیدتر و کاراتر است.

وی با اعلام موافقت انجمن سنگ آهن ایران و تمامی فعالان صنعت فولاد از عملکرد بورس کالا و تشکیل آن ادامه داد: ساختارجهانی بورس کالا در تمام دنیا ساختاری شفاف و واضح دارد و به این علت تمام فعالان زنجیره فولاد با تشکیل آن اعلام موافقت کردند اما بتدریج بورس کالا از اهداف تشکیل خود دور شد و تبدیل به یک شرکت بنام شرکت بورس کالا شد.

این فعال معدنی با اشاره به مداخلات گسترده دولت و نهادهای ذی نفوذ در بورس کالا تصریح کرد: نظارت و دخالت‌های متعدد بر شرکت بورس کالا و به طرق مختلف، تعیین قیمت کف و سقف محصولات صنعتی و حتی میزان و حجم عرضه محصولات به بورس کالا، بورس را از شرایط و اهداف اولیه خود دور کرده است.

اکبریان اظهار کرد: انجمن سنگ آهن ایران و تمام فعالان صنعتی و اقتصادی کشور بطور قاطع از تشکیل بورس کالا حمایت خود را اعلام کردند چون از قیمت گذاری دستوری محصولات فولادی بسیار بهتر بود.

این فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه بورس کالا مکانی برای کشف قیمت شفاف است توضیح داد: قیمت دستوری در هیچ بازاری نتیجه مثبت به دنبال ندارد و متاسفانه نمایندگان مجلس مواردی را پیگیری می‌کنند که در آینده ای نه چندان دور نتایج نامطلوب آن نمایان خواهد شد.

به گفته وی، به نظر می‌رسد این اقدامات مجلس باعث افزایش تنش بین دو وزارتخانه مهم کشور است و نباید چنین اتفاقی بیفتد. وزارت صمت وامور اقتصادی و دارایی مکمل هم هستند و یکی سیاست گذار و دیگر در بخش اجرا فعال است، از این رو باید سیاست گذاری به نحوی باشد که تولید از آن بهره مند شود.

انتهای پیام/

فوزیه تاجران



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *