رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

یک محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم در اهواز به زندگی بازگشت

9:29 - 30 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۶۰۳۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان گفت: با همت و تلاش اعضای شعبه ۴۹ شورای حل اختلاف ویژه عشایر، اولیای دم به حرمت ایام عید سعید غدیرخم از قصاص گذشت کردند.

علیرضا باوی در گفت‌وگو با میزان گفت: ۳ ماه پیش در پی وقوع درگیری بین ۲ خانوار در اهواز یک نفر جان خود را از دست داد و این حادثه منجر به تنش و اختلافات شدیدی فی مابین طرفین شد.

وی افزود: پس از دستگیری متهم، بزرگان و ریش سفیدان طرفین درخواست ورود شورای حل اختلاف برای حل و فصل این موضوع شدند که بلافاصله با دستورات قضایی کارگروهی متشکل از اعضای شعبه ۴۹ شورای حل اختلاف ویژه عشایر، ستاد صبر و همیاران صلح جهت رفع خصومت های پیش آمده بین طرفین جلسات متعددی برگزار کردند.

باوی در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه در ایام دهه مبارک ولایت، رایزنی ها و مذاکرات صورت گرفته به ثمر نشست و در آستانه عید سعید غدیر خم خانواده مقتول به حرمت امام علی (ع) و این عید بزرگ از قصاص گذشت کردند و این پرونده پس از ۳ ماه منتهی به صلح و سازش شد.

وی خاطر نشان کرد: با استفاده از ظرفیت های بهینه شورای حل اختلاف، ستاد صبر، همیاران صلح، خیران، بزرگان، سران عشایر و معتمدان می توان با راهکارهای مناسب و کاربردی از وقوع چنین حوادثی که منجر به درگیری و نزاع در جامعه می شود پیشگیری و جلوگیری کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: رهایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *