امیرعبداللهیان: تحلیل ما از روند مذاکرات برای همکاری های منطقه‌ای مثبت است

23:13 - 29 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۵۹۷۷
دسته بندی: سیاست
وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پیامی در اینستاگرام نوشت: تحلیل ما از روند مذاکرات برای همکاری های منطقه‌ای مثبت و با چشم اندازی روشن همراه است.

خبرگزاری میزان_ امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت:

مردم عزیز ایران سلام
در دو روز گذشته، در كنار رييس جمهور پرتلاش کشورمان ، دو روز سخت اما موفقیت آمیز و ان شالله پر ثمر را در عرصه ديپلماسی پویا پشت سر گذاشتیم.

اخبار دیدارها را در رسانه‌ها خوانده اید، همانطور که امروز در دیدار وزیر خارجه سوریه که به دعوتم به تهران آمده بود گفتم، تحلیل ما از روند مذاکرات برای همکاری های منطقه‌ای مثبت و با چشم اندازی روشن همراه است، چه در موضوعات امنیتی و سیاسی و چه در موضوعات اقتصادی.

در این دو روز اصل و بنیان همکاری موثر منطقه ای را رهبر معظم انقلاب به آقای اردوغان و پوتین یاد آوری کردند. از اشاره ایشان به این که ما امنیت ترکیه را امنیت خود میدانیم و ترکیه نیز امنیت سوریه را امنیت خود بداند، تا طرح دیگر مباحث مهم و راهبردی با رهبران روسیه و ترکیه.

بعد از این دیدارها و نشست موفق روند آستانه، امید داریم راه حل سیاسی، به راه حل اول در بحرانهای منطقه ای تبدیل شود.

اما آنچه در این دو روز بسیار احساس شد حضور دائمی شهید عزیزی بود که امنیت فعلی منطقه و کشورهای منطقه مدیون زحمات اوست، هم آنجا که آقای پوتین ترور ناجوانمردانه ایشان را در دیدار با رهبر معظم انقلاب محکوم کرد و هم امروز که وزیر خارجه سوریه نقش ایشان در ایجاد امنیت در سوریه و منطقه را یادآوری نمود.

از هر چه می‌رود سخن دوست خوشتر است
پیغام آشنا نفس روح پرور است

هرگز وجود حاضر غایب شنیده‌ای
من در میان جمع و دلم جای دیگر است…

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *