رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بازدید معاون درمان وزارت بهداشت از پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران

14:50 - 29 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۵۴۳۰
در آستانه مراسم اربعین حسینی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی مهران بازدید کرد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری وزارت بهداشت، سعید کریمی که برای بررسی وضعیت امکانات، تجهیزات و زیرساخت‌های بهداشتی، درمانی شهرستان مهران به استان ایلام سفر کرده است، ضمن بازدید از بخش های مختلف پایانه مرزی مهران، ظرفیت‌ها و تجهیزات این منطقه جهت ارائه خدمات بهداشتی، درمانی به جمعیت عظیم زائران اربعین حسینی را مورد ارزیابی قرار داد. 

معاون درمان وزارت بهداشت همچنین از زمین محل احداث مرکز فوریت‌های پزشکی و جامع سلامت واقع در پایانه مرزی مهران بازدید کرد.

این مرکز با اعتبار ۹ میلیارد تومانی که از سوی سازمان اورژانس کشور به دانشگاه علوم پزشکی ایلام اختصاص یافته، قرار است در ۲ طبقه به مساحت ۲۱۰۰ متر مربع احداث و از طریق آن، در طول سال به ویژه اربعین حسینی به زائران خدمت‌رسانی شود. 

بازدید از بیمارستان امام حسین( ع) مهران معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه این سفراز بخشهای مختلف بیمارستان امام حسین(ع) مهران بازدید کرده و ضمن گفت‌وگو با مسئولان و پرسنل این بیمارستان از بیماران بستری در بخش‌های مختلف بیمارستان عیادت و دلجویی کرده و در جریان مراحل درمان و خدمات ارائه شده به آنان قرار گرفت.    

بازدید از بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی رازی ایلام  

کریمی همچنین در سفر به استان ایلام از بخش‌ها و طبقات مختلف بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی رازی ایلام نیز بازدید کرد. وی در این بازدید ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و تقدیر از زحمات و تلاش‌های مسئولان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در راه خدمت به جامعه، گفت: برنامه وزارت بهداشت در دوره جدید، طرح عدالت و تعالی نظام سلامت است که یکی از شاخص‌های عدالت در آن، محرومیت‌زدایی از مناطق محروم و کم کردن فاصله آنان با استان‌های برخوردار خواهد بود. 

وی افزود: ایلام یکی از استان های محروم کشور است که در سال‌های اخیر خوشبختانه اقدامات خیلی خوبی در حوزه بهداشت و درمان در آن انجام شده که احداث بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی رازی نمونه‌ای از آنان است. 

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: اگر چه مدت زمان احداث بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی رازی طولانی شده، اما در صورت افتتاح و راه اندازی میزان سرانه تخت بیمارستانی در استان را افزایش خواهد داد و باعث جبران برخی از کمبودها در حوزه درمان خواهد شد. 

وی بیان کرد: معاونت درمان وزارت بهداشت بر حسب وظیفه ذاتی خود خدمتگزار مردم شریف ایران و استان ایلام خواهد بود و اولویت ما این است که برای راه اندازی کامل بیمارستان رازی، امکانات و تجهیزات لازم را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی ایلام در سریع ترین زمان ممکن قرار دهیم. 

کریمی با اشاره به اختصاص ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار به وزارت بهداشت گفت: اختصاص اینمیزان اعتبار در مدت اندک یک یا دو ماهه در تاریخ این وزارتخانه بی‌سابقه است. ان‌شاالله این اعتبار در سطح وزارت و دانشگاه‌ها توزیع خواهد شد که از طریق آن می توان بخش اعظمی از مشکلات دانشگاه‌ها در حوزه اعتبارات از قبیل کارانه، بدهی‌های دانشگاه‌ها، بدهی‌های دارویی را پرداخت کرد. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این بازدید ضمن تشریح گزارشی از وضعیت این دانشگاه به لحاظ ظرفیت‌ها، چالش ها، مشکلات و نیازها در حوزه درمان، یادآور شد: استان ایلام در مسیر تردد زائران اربعین حسینی قرار دارد و مقوله سلامت از اولین ضرورت‌ها در این استان است. لذا از وزارت بهداشت انتظار داریم دانشگاه علوم پزشکی ایلام را در راستای ارتقای سطح خدمات به مردم و زائران اربعین حسینی یاری کند. 

گفتنی است حسن واعظی رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت  بهداشت و جاسم محمدی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این بازدیدها معاون درمان را همراهی کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *