وضعیت دشوار مهاجران و پناهجویان در دانمارک

10:13 - 29 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۴۴۸۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سیاست مهاجرتی خصمانه دانمارک وضعیت زندگی را برای مهجران و پناهجویان دشوار کرده است.

خبرگزاری میزان – وضعیت مهاجران در دانمارک از جهات مختلفی دشوار و نامناسب است و سیاست‌های ضد مهاجرتی «کپنهاگ» بر وخامت این اوضاع می‌افزاید.

کشور دانمارک سیستم مهاجرتی خصمانه ای دارد که در قالب رویکرد «پناهجویی صفر» قابل تعریف است.

احزاب دست راستی دانمارک نقش مهمی در خصمانه تر شدن سیاست مهاجرتی این کشور در سال‌های اخیر داشته اند.

این سیاست پیامدهایی را برای مهاجران و پناهجویان در این کشور به دنبال داشته است؛ از بازگرداندن اجباری به کشور مبدا گرفته تا جداسازی والدین و کودکان.

به گزارش « information»، مهاجران در دانمارک در زمینه مسکن با تبعیض مواجه هستند و قوانین تبعیض آمیز در زمینه مسکن چالش جدی برای این افراد است.

دولت دانمارک با اسکان دادن مهاجران در مناطق از پیش تعیین شده، تلاش می‌کند تا نظارت و کنترل جامعی بر آن‌ها داشته باشد؛ اما این اقدام سبب منفک ماندن مهاجران از جامعه دانمارک می‌شود.

در عین حال، قانون کار اجباری 37 ساعت در هفته برای مهاجران در دانمارک، آن‌ها را دچار چالش‌های جدی کرده و تاثیر قابل توجهی بر سهم آنان در بازار کار ندارد.

این در حالیست که مهاجران برای ورود به بازار کار دانمارک با مشکل‌های زیادی مواجه هستند و زنان مهاجر موانع بیشتری برای ورود به بازار کار دارند.

باید توجه داشت که مهاجران در دانمارک پس از سال‌ها زندگی در این کشور همچنان با مشکلات جدی مواجه هستند و برخلاف ادعاهای دولت دانمارک در جامعه این کشور ادغام نمی‌شوند.

به گزارش « drc»، سالمندان با پیشینه غیر دانمارکی بیش از همتایان دانمارکی خود از وضعیت مالی ضعیف رنج می‌برند و قادر به تامین نیازهای خود به ویژه در زمینه‌های سلامتی و بهداشتی نیستند.

مشکل‌های مهاجران در زمینه‌های مسکن، درمان و اشتغال سبب شده تا آن‌ها به حاشیه رفته و منزوی شوند؛ ضمن این که فرآیند ادغام آنان در جامعه دانمارک بسیار ضعیف رخ می‌دهد.

نکته مهم این که، دانمارک به عنوان کشوری با رویکرد «پناهجویی صفر»، درهای خود را به سوی اوکراینی‌‌ها باز کرده است؛ پذیرش پناهجویان اقدام شایسته ای است اما همزمانی استقبال از پناهجویان اوکراینی با رفتار نامتناسب با دیگر مهاجران و پناهجویان توجیهی ندارد.

به گزارش «دیده بان حقوق بشر»، رفتار نابرابر دانمارک با مهاجران و پناهجویان سیاهپوست و غیر مسیحی و غیر اروپایی خطرناک است و «کپنهاگ» باید این تبعیض را حذف کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر دانمارک

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *