رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رشد مشارکت عمومی با قانونمند شدن تشکل‌های صنفی

15:01 - 27 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۲۱۹۲
دسته بندی: سیاست ، عمومی
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: مشارکت عمومی که از اهداف نظام جمهوری اسلامی است با قانونمند شدن تشکل‌ها و اصناف می‌تواند هر چه بیشتر باعث حضور و عضویت در آنها شود.

خبرگزاری میزان - به گزارش خانه ملت، محمدصفری ملک میان با اشاره به اهمیت حمایت و نظارت بر تشکل های صنفی و تخصصی، گفت: یکی از روش های حکمرانی، به حداکثر رساندن مشارکت مردمی است تا هزینه های کشورداری به حداقل برسند از این رو همواره در طول تاریخ این موضوع مورد تأکید بوده که کارها با مشارکت انجام شود لذا در سایر کشورها، قوانینی در این خصوص تصویب شده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی و تأسیس جمهوری اسلامی برای آن بوده که مشارکت عمومی ایجاد شود، عنوان کرد: قانون اساسی و فرمایشات امامین انقلاب نیز همواره به این موضوع تأکید داشته اند که ایجاد تشکل های صنفی و تخصصی یکی از آنها است که نیاز به ساختارمند شدن دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه مجلس و کمیسیون امور داخلی کشور با حساسیت به موضوع ساختارمند کردن تشکل ها ورود کرده اند تا چارچوب قانونی برای آن ایجاد شود، گفت: ایجاد چارچوب قانونی باعث می شود تا از همه ظرفیت های تشکل ها و اصناف استفاده شود که هم اکنون در صحن علنی مجلس در حال بررسی است.

صفری ملک میان در ادامه با بیان اینکه ورود مجلس به نظارت و حمایت از تشکل های صنفی و تخصصی کمک می کند، ابراز داشت: قانونمند شدن فعالیت های تشکل ها، خود پشتوانه این حرکت خواهد بود و همین امر نشان دهنده اهمیت فعالیت های تشکل های صنفی و تخصصی است.

وی در ادامه با بیان اینکه فعالیت تشکل ها در مشارکت عمومی تأثیرگذار است و وقتی به موضوعی قانونمند بدل شود، خود به حضور و مشارکت بیشتر در آنها کمک می کند، ابراز داشت: قانونمند شدن از حواشی های مالی تشکل ها نیز می کاهد.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر هر زمانی که حواشی در کشور پیش بیاید تشکل ها هستند که می توانند با هدایت تشکل، صنف و اعضای خود جامعه را به سمت روشنگری هدایت کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: مجلس اخبار سیاسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *