رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مدیر حوزه‌های علمیه: ورزش می‌تواند فرهنگ ایران و اسلام را در گستره بین‌المللی منعکس کند

12:28 - 26 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۱۰۶۵
آیت‌الله اعرافی ضمن اشاره به تفاهم‌نامه همکاری حوزه‌های علمیه و وزارت ورزش، تعامل نهاد حوزه با ورزش را بسیار مهم و تأثیرگذار ارزیابی کرد و ابراز داشت: ورزش مبتنی بر ادبیات بین‌المللی است. ورزش می‌تواند منش، شخصیت و فرهنگ ایران، اسلام و اهل‌بیت علیهم‌السلام را در گستره بین‌المللی منعکس کند.

خبرگزاری میزان - آیت‌الله اعرافی در دیدار هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو کشور و هیئت همراه، ضمن تبریک عید غدیر، عید بزرگ کم‌نظیر تاریخ بشریت، به ظرفیت‌های ورزش در جامعه‌پذیری و فرهنگ‌سازی اشاره کرد و اظهار داشت: هر اندازه برد و تأثیر انسان در جامعه و فرهنگ بیشتر باشد، مسئولیت خطیر و بالاتری را بر عهده خواهد داشت. دایره و تأثیر فرد و گروه عامل مهمی در گستره میزان مسئولیت ایشان است.

وی با تأکید بر این که ورزش با تمام شعب و شاخه‌ها، نهاد بزرگ و مرجع اثرگذار است بیان کرد: جامعه ورزشکاران نقش بسزا و مسئولیت مضاعفی در قبال مباحث کشور دارند؛ لذا شخصیت مداری، اندیشمندی و صاحب‌فکر بودن ورزشکاران ارزش مضاعفی را در برخواهد داشت.

آیت‌الله اعرافی به نقش فرهنگی، اجتماعی و الگوپردازی ورزشکاران اشاره کرد و ابراز داشت: الهام‌بخشی و تأثیرگذاری نسبت به نسل جوان، از جمله رویکردهایی است که در کنار عامل سلامت و نشاط جامعه، نقش ویژه‌ای را برای ورزشکاران مطرح کشور ایجاد می‌کند.

وی با تأکید بر این که ورزش به عنوان مقوله تربیتی فرهنگ‌ساز، همواره با معارف اسلامی در ارتباط است، اظهار داشت: نیاز است تا نسبت به ابعاد فلسفی، فقهی، حقوقی و نیز ابعاد اخلاقی ورزش توجه خاصی صورت گیرد. باید بر روی اضلاع بنیادی، فکری و معرفتی ورزش‌، کار شود و فدراسیون‌ها نگاه علمی، فکری و معرفتی را از منظر بهره‌مندی از ظرفیت دانشگاه و حوزه پیگیری کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه بر اهمیت توجه به بعد تربیتی ورزش و گستره تأثیر آن بر نهادهای جامعه‌ساز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: فدراسیون‌ها در کنار ابعاد فنی، مهارتی و دانشی باید به ابعاد معرفتی و اخلاقی انسان‌ساز توجه وافری داشته باشند.

آیت‌الله اعرافی ضمن اشاره به تفاهم‌نامه همکاری حوزه‌های علمیه و وزارت ورزش، تعامل نهاد حوزه با ورزش را بسیار مهم و تأثیرگذار ارزیابی نمود و ابراز داشت: ورزش مبتنی بر ادبیات بین‌المللی است؛ لذا کسانی که بتوانند مفاهیم معرفتی را در ظرف ورزش قرار دهند، اثرگذاری بین‌المللی را رقم خواهند زد. ورزش می‌تواند منش، شخصیت و فرهنگ ایران، اسلام و اهل‌بیت علیهم‌السلام را در گستره بین‌المللی منعکس کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *