رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از حوزه قضایی شیروان بازدید کرد

11:28 - 26 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۰۸۵۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بطور سرزده از حوزه قضایی شیروان بازدید کرد.

خبرگزاری میزان-حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده ضمن بازدید سرزده از دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب شیروان در گفتگو با مدیران،قضات و کارکنان اداری، مهمترین مشکلات مبتلابه این حوزه قضایی را در ابعاد مختلف بررسی کرد.
حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده در این بازدید محل کار و فعالیت را بعنوان خانه دوم کارکنان توصیف و اظهار کرد: همانگونه که همه افراد نسبت به نظافت محل سکونت و زندگی خود و نگهداری از اموال و متعلقات آن حساس هستند شایسته است در صیانت از اموال بیت المال که حساسیت مضاعفی را می طلبد و همچنین رعایت نظم و انضباط در محیط کار، اهتمام جدی تری داشته باشند.

وی گفت: مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی از جمله سرمایه های عظیم اجتماعی هستند که اقتدار، مشروعیت و مقبولیت حاکمیت به ویژه در جریان مناسبات بین المللی، از این اراده بزرگ و پشتوانه مستحکم به بهترین شکل متجلی می شود.
وی با اشاره به حساسیت های کار قضایی و از طرفی میزان انتظارات مراجعان از قوه قضاییه، اظهار کرد: کار در دستگاه قضایی قدری با سایر نهادها و سازمان های اجرایی متفاوت است و با توجه به سازوکار رسیدگی های قضایی و ماهیت امر قضاوت؛ احتمال دارد که برخی از نحوه تصمیم گیری و صدور آراء قضایی اظهار نارضایتی کنند و این امر با لحاظ مؤلفه های یاد شده موضوعی بسیار طبیعی است.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با تأکید بر اینکه بیشتر کارکنان دستگاه قضایی رفتاری متناسب با مردم دارند و جایگاه ممتاز کشوری استان خراسان شمالی در تکریم ارباب رجوع خود دلیلی بر صحت این مدعاست؛ بیان کرد:آن بخشی که در جریان دادرسی و اجرای حکم مورد تأکید،توقع و انتظار ما است حفظ کرامت مراجعان است لذا مؤکدا به مدیران قضایی و همکاران توصیه کردم که نباید رفتار یک قاضی یا کارمند به نحوی باشد که خدای نکرده بدون دلیل و عذر موجه عده ای را رنجیده خاطر سازد و عواقب شرعی و قانونی بر آن مترتب شود.
وی با بیان اینکه با فراهم شدن زیرساخت های لازم جهت الکترونیکی شدن فرایندهای دادرسی، حجم مراجعات نسبت به گذشته بسیار کمتر شده؛ خاطرنشان کرد:شایسته است روند پاسخگویی، متناسب و با رعایت دقت و مراقبت باشد تا هم اعتماد عمومی به دستگاه قضایی بیشتر و بهتر شود و هم از تعدد مراجعات جلوگیری گردد.
وی همچنین در دیدار و ملاقات چهره به چهره با تنی چند از مراجعان، دستورهای لازم را به منظور پیگیری تقاضاهای طرح شده،صادر کرد.
اجرای مقررات سند تحول قضایی، کاهش موجودی پرونده ها، گسترش فرهنگ صلح و سازش،تقویت زیرساخت های دادرسی الکترونیک،حفظ کرامت مراجعان و تسریع و تسهیل روند پاسخگویی به مردم از مهمترین نکات و بایسته های مورد تأکید در سفر به حوزه قضایی شیروان بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: شیروان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *