چاپ دهم کتاب «امام علی(ع) صدای عدالت انسانی» وارد بازار شد

11:00 - 26 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۰۶۶۲
چاپ دهم کتاب امام علی(ع) صدای عدالت انسانی اثر جرج جرداق و ترجمه سید هادی خسروشاهی به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی مؤسسه بوستان کتاب، چاپ دهم کتاب «امام علی(ع) صدای عدالت انسانی» اثر جرج جرداق و ترجمه سید هادی خسروشاهی به همت مؤسسه بوستان کتاب در 715 صفحه روانه بازار نشر شد.

کتاب «امام علی(ع) صدای عدالت انسانی» را نیم قرن پیش، پژوهشگر مسیحی لبنانی به نام «جرج سجعان جرداق» تألیف و در بیروت منتشر کرد. نشر این کتاب، از سوی یک نفر سیحی، با استقبال عجیبی در سراسر جهان اسلام رو به رو شد و شخصیت های برجسته ای از علمای اسلام با ارسال پیام و نامه، «جرداق» را مورد تفقد قرار دادند.

متن کامل این اثر سال ها پیش توسط حجت الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی ترجمه گردید و اکنون با توجه به استقبال نسل جوان مسلمان ایران از این کتاب و درخواست چاپ ترجمه این اثر، که مطالعه آن برای دانشجویان مفیدتر و تهیه آن آسان تر است، در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

ساختار اثر

در ابتدای این اثر پس از بیان مقدمه ای، مطالبی با عنوان سرزمین معجزه ها، وجدان جهانی، از ریشه های علوی، اخلاق بزرگ، با همه علوم، و در راه آزادی به رشته تحریر در آمده است.

در بخش دیگری از اثر حاضر، به دستور امام(ع) درباره وظایف زمام‌داری، دو خاندان قریش، واقعیت قتل عثمان، طوفانی برگرد حکومت، بازی های طوفان زا، میان درست و نادرست، و بلاغت امام در خدمت انسان و... پرداخته شده است.

در ادامه این اثر، «برگزیده هایی از سخنان زیبای امام علی(ع)» آمده است که بخشی از آنها برگزیده ای از نامه ها، سفارش ها و عهدنامه های آن حضرت است و در بخش دیگر به خطبه های امام علی(ع) پرداخته شده است که در نهایت، مطلبی با عنوان «اروپاییان و امام» نگارش شده است.

علی

برشی از اثر

اروپاییان و امام

ما دانشمندان اروپایی را به دو دسته تقسیم می کنیم: دسته ای که منصفانه قضاوت می کنند، و دسته ای که قضاوتشان دور از انصاف است. دسته اول را به حال خود می گذاریم و دسته دوم را مورد انتقاد قرار می دهیم.

کارلایل، فیلسوف انگلیسی، کسی است که هرگاه در تحقیقات اسلامی خود به علی بن ابیطالب برمی‌خورد، شخصیت علوی، او را دچار هیجانی عمیق می کرده و به او نیرویی می بخشد که از قلمرو بحث علمی خشک خارج می شده، و در آسمان شعر به پرواز در می آید.

این‌جاست که از نوک قلم او، حقایقی درباره دلاوری‌های علی تراوش می‌کند که گویی صاحب این قلم، یکی از شاگردان و یاران علی است.

تصور کنید که عظمت شخصیت این امام عربی که قرن ها پیش در این جهان زیست تا کجاست که متفکر انگلیسی معاصر را اکنون چنان تحت تاثیر خود قرار می دهد که درباره اش می گوید: «علی کسی است که ما ناگزیریم دوستش بداریم، و به او عشق بورزیم، زیرا او جوانمردی شریف و بزرگوار است که از وجدان او رحمت و نیکی می جوشد و از قلب او، شعله دلاوری و حماسه زبانه می کشد. او شجاع تر از شیر است، لکن شجاعتش با رقت و لطف و محبت و مهربانی آمیخته است. او را در کوفه با نیرنگ و ناجوانمردی جوانمردی کشتند.

شهادت او، بر اثر شدت عدالتش بود. او هر انسان را مثل خودش عادل می‌پنداشت. در بستر مرگ، درباره قاتل خود چنین فرمود: "اگر زنده بمانم، کار به دست خودم هست و خودم میدانم که با او چه کنم؟ و اگر بمیرم آن وقت کار به دست شماست. اگر خواستید قصاص کنید، در برابر ضربتی که به من زده است، او را یک ضربت بزنید و اگر عفوش کنید، به تقوا نزدیک‌تر است».

علاقه مندان بهره مندی از تخفیف 10 درصدی خرید اینترنتی این اثر، می توانند به نشانی اینترنتی www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *