برای آرامش و حفظ سرمایه مردم ایران؛ دست از سر این فوتبال بردارید

0:52 - 27 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۰۶۰۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
خالق بزرگترین رسوایی تاریخ فدراسیون فوتبال، دوباره مدعی ریاست بر این نهاد شده است.

خبرگزاری میزان - فدراسیون فوتبال ایران مدتهاست رنگ ثبات و آرامش را به خود ندیده و در سال‌های اخیر تغییرات بسیار زیادی از ریاست تا پست‌های پایین تر را به خود دیده است. این بلبشو و اتفاقات پیچیده از زمان عقد قرارداد مارک ویلموتس بلژیکی با فدراسیون فوتبال ایران شروع شد. قراردادی بسیار سنگین و دستمزدی که لایق برترین مربیان ملی جهان است به فردی داده شد که بدون هیچ شناختی از فوتبال ایران روی نیمکت تیم ملی نشست و نتایج بسیار ضعیف و دور از شأن کسب کرد که می‌توانست منجر به عدم صعود تیم ملی به مرحله پایانی انتخابی جام جهانی شود!

با رسوایی حاصل از قرارداد ویلموتس، رئیس وقت فدراسیون فوتبال یعنی مهدی تاج مدتی بعد به دلیل مشکلات قلبی!! از سمت خود استعفا داد و حیدر بهاروند سرپرست فدراسیون شد. پس از او در اسفند ۹۹ عزیزی خادم به ریاست فدراسیون رسید، اما مدت ریاست او به یک سال هم نرسید و میرشاد ماجدی از بهمن ۱۴۰۰ سرپرستی فدراسیون فوتبال را به دست گرفت. قرار است در هشتم شهریور ماه سال جاری رئیس جدید فدراسیون از بین کاندیداهای حاضر انتخاب شود.

پس از امضای قرارداد ننگین با مارک ویلموتس و خسارت بسیار سنگینی که به فوتبال ایران و بیت‌المال تحمیل شد کمترین توقع این بود که عاملان اصلی این قرارداد بازخواست و محاکمه شوند، اما آنها در کمال آرامش به کار خود ادامه دادند. در شرایطی که بسیاری از مردم ایران که با شرافت کار و زندگی می‌کنند در ماه درآمد ۸ میلیون تومانی هم ندارند، قراردادی در حدود ۸ میلیون یورو با این مربی ناکارآمد بسته شد و مهدی تاج که نفر اول این رسوایی بود پس از مدتی دوری از فدراسیون حالا دوباره هوس ریاست به سرش زدن و برای انتخابات این نهاد کاندیدا شده است.

با وجود اینکه صحبت‌هایی مبنی بر غیرقانونی بودن و عدم صلاحیت تاج برای شرکت در انتخابات شنیده می‌شود، اما با توجه به ارتباطات و حمایت قدرتمندی که او دارد قطعا می‌تواند در این انتخابات شرکت کرده و با توجه به حمایت برخی دوستان رسانه‌ای خود که از حالا تبدیل به ستاد انتخاباتی او شده‌اند شانس بالایی برای تصدی صندلی ریاست داشته باشد. اینجاست که باید به حال فوتبال ایران گریست و هیچ توقعی نداشت که تا مدت‌ها، توقع خاصی از آن داشته باشیم.

معروف است که در کشور ژاپن مدیران و کارمندان ادارات، حتی از یک مداد تا جایی که می‌شود استفاده می‌کنند و آن را دور نمی اندازند، اما در کشور ما با چنین مدیرانی پول‌های زیادی حیف و میل می‌شود که می‌تواند علاوه بر بهبود شرایط فوتبال، در بحث اشتغال جوانان و معیشت مردم کشور هم تاثیر زیادی داشته باشد.

آقای آسیا و تیم اول قاره زرد دیگر لقبی برازنده برای فوتبال ایران نیست زیر از لحاظ مدیریتی سال‌های سال از رقیبان خود عقب هستیم که انتقال این ناکارآمدی به زمین فوتبال باعث می‌شود از لحاظ فنی هم از سایر کشورها عقب بیفتیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *