ترس قربانیان قاچاق انسان از مراجعه به پلیس در انگلیس/ رشد 10 درصدی قاچاق کودکان

9:25 - 22 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۵۶۶۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
قربانیان قاچاق انسان به ویژه کودکان در انگلیس از مراجعه به پلیس می‌ترسند.

خبرگزاری میزان – قربانیان قاچاق انسان در انگلیس به دلیل جرم انگاری قاچاق انسان از سوی پلیس این کشور، از مراجعه به پلیس و گزارش این جنایت می‌ترسند.

به گزارش «گاردین»، کارشناسان حوزه قاچاق انسان هشدار دادند که ترس از جرم انگاری مانع از درخواست کمک قربانیان قاچاق انسان و برده داری به ویژه کودکان قربانی می‌شود.

آن‌ها می‌گویند کودکان قربانی که موفق به مراجعه به پلیس می‌شوند، خود را در محیط خصمانه مهاجرتی می‌بینند؛ ضمن این که آن‌ها با بدبینی مقام‌ها نیز مواجه می‌شوند.

فعالان حقوق می‌گویند با وجود معرفی قوانین مبارزه با برده داری مدرن در سال 2015، این قانون به شکلی ناراحت کننده با سیستم مهاجرتی عمدا خصمانه ای تکمیل می‌شود که به موجب آن متقاضیان پناهجویی از جمله قربانیان قاچاق باید با فرهنگ نهادینه عدم اعتماد به پناهجویان مبارزه کنند.

 در سال گذشته، تعداد کودکان قربانی قاچاق انسان شناسایی شده در انگلیس 10 درصد رشد داشت و به 5 هزار و 468 نفر رسید.

بیش از نیمی از این کودکان قربانی قاچاق انسان، شهروندان انگلیس هستند که اغلب توسط باندهای مواد مخدر درون انگلیس مورد استثمار قرار گرفته اند.

کارشناسان بر این باورند که معرفی قانون ملیت و مرزهای انگلیس در اوایل سال جاری، نشان دهنده گامی به عقب در چارچوب نحوه برخورد با قربانیان برده داری مدرن است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *