30 درصد پرونده‌های قابل سازش ورودی به شوراهای حل اختلاف استان گیلان در سال‌جاری مختومه شدند

11:07 - 20 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۲۶۴۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس شورای حل اختلاف استان گیلان، گفت: 30 درصد پرونده‌های دارای قابلیت صلح وسازش ورودی به شورا های حل اختلاف استان در 2 ماهه نخست سال‌جاری با تلاش کارکنان این شوراها و ایجاد صلح وسازش بین طرفین دعوی مختومه شده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین میر محمدی در گفت‌وگو با میزان، در تشریح اقدامات شوراهای حل اختلاف استان گیلان در 2 ماهه نخست سال‌جاری با تاکید بر لزوم مراجعه مردم به شوراهای حل اختلاف پیش از تشکیل پرونده در محاکم حقوقی و قضایی اظهارکرد: در 2 ماهه فروردین و اردیبهشت سال‌جاری تعداد 28 هزار و 622 فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد شده که از این تعداد 18 هزار و 736 فقره قابلیت ایجاد صلح وسازش داشته اند.

وی افزود: با همت شوراهای حل اختلاف استان گیلان 30 درصد پرونده های دارای قابلیت صلح وسازش ورودی به شورا های حل اختلاف استان در 2 ماهه نخست امسال با ایجاد مصالحه بین طرفین مختومه شده اند.

رئیس شورای حل اختلاف استان گیلان، همچنین از قضات و اعضا شوراهای حل اختلاف استان گیلان که صبورانه در راستای کاهش ورودی پرونده ها به محاکم دادگستری و حل و فصل اختلافات مردم تلاش می کنند، تقدیر و تشکر کرد.

بیشتر بخوانید:

حدود ۵۰ درصد پرونده‌ها در شعبه ویژه حل اختلافات جرایم پزشکی گیلان به سازش منجر می‌شوند

انتهای پیام/


برچسب ها: سازش شورا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *