رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جلد چهارم کتاب اندیشه‌های قضایی استان فارس رو نمایی شد

13:11 - 02 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۶۰۱۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
جلد چهارم کتاب اندیشه‌های قضایی استان فارس در نشست شورای قضایی این استان با حضور حجت الاسلام والمسلمین مهدی هادی رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه رونمایی شد.

خبرگزاری میزان- در نشست شورای قضایی استان فارس که با حضور حجت الاسلام والمسلمین مهدی هادی رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه برگزار شد از جلد چهارم کتاب اندیشه‌های قضایی استان فارس رونمایی شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در این نشست اظهار کرد: امیدواریم قدم در راه شهدا بگذاریم و با خدمت رسانی بی منت به مردم کارهای مد نظر آنان را انجام دهیم.

وی در ادامه افزود: باید مطابق سیاست‌های دستگاه قضا و برنامه‌های رئیس قوه قضائیه پیش رویم چراکه خدمت بی‌منت به مردم یکی از اقدامات و برجستگی‌های ایشان به عنوان رئیس دستگاه قضایی است.

رئیس کل دادگستری فارس به ارائه گزارشی از مجموعه فعالیت‌های قضایی پرداخت و تصریح کرد: شاید کمتر دادگستری سرمایه ای که مجموعه قضایی استان فارس در اختیار دارد را دارا باشد چراکه از پشتوانه علمی کم نظیری برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: اطاله دادرسی یکی از چالش‌هایی بود که مجموعه قضابی فارس تا حد زیادی از عهده آن برآمده است که وجود 30هزار پرونده به غیر از پرونده های اجرای احکام مؤید این امر است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی تصریح کرد: یکی از مشکلات مجموعه قضائی ورود زندانیان به محاکم با دستبند و پابند بود، اکنون 92 درصد زندانیان به صورت آنلاین محاکمه می شوند.

وی افزود: قوه قضاییه به سمت مردمی شدن پیش می رود، از این رو در بحث حمایت از تولید نیز فعالیت های مناسبی و مطلوبی انجام شده است، اگر فرمایشات مقام معظم رهبری « مدظله العالی» به صورت کامل و دقیق اجرا می شد بسیاری از مشکلات اقتصادی نیز حل می شد؛ سال گذشته و در راستای فرمایشات معظم له و نگاه ویژه ایشان به حمایت از تولید، دادگستری استان فارس ضمن حمایت های قضایی و حقوقی از تولید بیش از 189 شرکت و واحد صنعتی و تولیدی استان را به به چرخه تولید بازگردانده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس در این نشست تصریح کرد: دادگستری فارس در 15 مرحله پژوهشی حائز رتبه برتر شده است و قضات استان فارس در کنار کار قضائی خود اقدامات پژوهشی ارزشمندی انجام داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی به قضات فارس توصیه کرد: قضات با توانمندی بالا و علمی خود تلاش کرده‌اند تا جایگاه دادگستری و دستگاه قضا در کشور حفظ شود، مقام معظم رهبری فرمودند "که فارس قله است" بنابراین مجموعه قضایی نیز در صدد این است تا در این حوزه نیز فارس در قله بماند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به تفاهم نامه‌های مشترک میان دادگستری استان با دانشگاه‌های شیراز، آزاد اسلامی و حوزه علمیه فارس بیان کرد: هم افزایی موجب رشد و تعالی است، دانشگاه شیراز و حوزه علمیه کهن فارس از جمله ظرفیت‌هایی هستند که قضات پژوهشگر و سایر نخبگان و پژوهشگران استان فارس می‌توانند از ظرفیت‌های بالای علمی آن بهره مند شوند .

وی در پایان نیز خاطرنشان کرد: بانک اطلاعاتی قضات پژوهشگر دادگستری فارس تشکیل شود تا فعالیت‌های پژوهشی آنان شناسنامه دار شود چراکه قضات پژوهشگر زمینه تعالی دستگاه قضایی را فراهم آوردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: استان فارس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *