رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس دادگستری استان مرکزی: دادرسی الکترونیک زندانیان ۱۰۰ درصد انجام می شود

20:57 - 01 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۵۴۷۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگستری استان مرکزی گفت: در استان مرکزی در زمینه هوشمند سازی قوه قضاییه اقدامات خوبی صورت گرفته به طوری‌که در حوزه ابلاغ الکترونیک نسبت به سال ۹۹ افزایش ۳ درصدی ایجاد شده و حدود ۹۴ درصد ابلاغات الکترونیک انجام می شود همچنین دادرسی الکترونیک زندانیان ۱۰۰ درصد انجام می شود.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام سید عبد المهدی موسوی رئیس‌کل دادگستری و رئیس شورای قضایی استان مرکزی در دیدار مسئولان ارشد دستگاه قضا استان مرکزی با نماینده معظم ولی فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه شهرستان اراک، اظهار کرد: هدف و کار بزرگ دستگاه قضا بنا بر سیاست رئیس قوه قضاییه، تکریم مراجعان و شهروندانی است که به مجموعه دستگاه قضا مراجعه می‌کنند و حفظ کرامت مخاطبین اولویت مهم دستگاه قضایی و محوریت کلیه فعالیت‌ها است.

وی افزود: اجرای عدالت در فرایند دادگستری کار عمده دستگاه قضا است و در این دوره دستگاه قضایی با نگاه تحول و تعالی به سمت تحقق اهداف گام برمی‌دارد.

رئیس دادگستری استان مرکزی بیان کرد: رصد و نظارت بی‌طرفی در محاکم جزو اصول کاری دستگاه قضا است و مراجع بالادستی بر کار دستگاه قضا نظارت دارند.

وی در ادامه گفت: دستگاه‌های بالادستی از هیچ موردی چشم‌پوشی نمی‌کنند و قاطعیت اجرای رأی موردتوجه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی بیان کرد: پنج جرم از ۱۰ جرم دهگانه استان مرکزی در حوزه رفتاری، گفتاری و عملکردی است که ناشی از کم بودن صبر و حوصله است.

رئیس شورای قضایی استان مرکزی، اظهار کرد: استقلال قضات اهمیت بالایی دارد و قاضی تحت نفوذ هیچ فردی نباید تصمیم‌گیری کند.

وی یادآور شد: در سال جاری شعار محوری هفته قوه قضاییه "قوه قضاییه در مسیر تحول و خدمت به مردم" است و دستگاه قضایی به دنبال کارشناسی و تخصصی شدن امور به منظور کاهش ضریب و خطا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به اینکه بر اساس دستور ریاست قوه قضاییه، کاهش هزینه ها در دستور کار قرار گرفته تا در این شرایط سخت معیشتی کمک حال مردم باشد گفت: یکی از اولویت های ریاست قوه قضاییه کاهش هزینه های مردمی است به طوری که در روزهای اخیر گلایه مندی خود از هزینه های دادرسی را نیز بیان کردند، در همین راستا تلاش بر این است که مردم با کمترین هزینه بتوانند خدمات مطلوبی را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در استان مرکزی در زمینه هوشمند سازی قوه قضاییه اقدامات خوبی صورت گرفته بطوریکه در حوزه ابلاغ الکترونیک نسبت به سال ۹۹ افزایش ۳ درصدی ایجاد شده و حدود ۹۴ درصد ابلاغات الکترونیک انجام می شود همچنین دادرسی الکترونیک زندانیان ۱۰۰ درصد انجام می شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *