رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دادستان آذربایجان غربی: ورودی زندان‌ها در ۳ ماهه اول سال تا ۲۰ درصد کاهش یافته است

18:16 - 01 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۵۳۸۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت:در حوزه کاهش جمعیت کیفری زندانها دادسراهای عمومی و انقلاب استان با حرکت بر روی برنامه عملیاتی ۱۴۰۱ دستگاه قضایی استان و با استفاده از راهبردهای این برنامه توانسته ورودی به زندانها را در سه ماهه اول سال تا ۲۰ درصد در کل استان و ۳۳ درصد در مرکز استان کاهش دهد.

خبرگزاری میزان، ناصر عتباتی در جلسه شورای عالی قضایی استان که ظهر چهارشنبه ۱ تیرماه مصادف با اولین روز از هفته قوه قضاییه در محل زندان ارومیه برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدبهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفایش و تبریک به مناسبت هفته قوه قضاییه گفت: سختی کار در دستگاه قضایی و سازمان های تابعه بر کسی پوشیده نیست ولی این سختی در خدمت رسانی به مردم نعمت است و شکر این نعمت با کار و تلاش مضاعف در جلب رضایتمندی مردم و افزایشی سرمایه های اجتماعی این نظام مقدس است.

عتباتی با اشاره به زندانبانی اسلامی ادامه داد: زندانبانی اسلامی متفاوت است با سایر سیستم های حقوقی دنیا، چرا که در زندانبانی ایران اسلامی با توجه به آموزه های اسلامی و بر اساس منویات مقام معظم رهبری نگاه و توجه ویژه‌ای به زندانی و خانواده وی دارد و از یک طرف با برنامه‌های تربیتی و اصلاحی و حرفه آموزی و فراهم کردن زمینه اشتغال سعی در اصلاح و باز اجتماعی کردن وی دارد و از طرف دیگر خانواده وی را که قشر آسیب‌پذیر است را فراموش نکرده و از آنها حمایت می کند.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: دستگاه قضایی استان ضمن برخورد جدی با مخلان نظم و آرامش مردم بدون هیچ مماشاتی، در بحث کاهش جمعیت کیفری با استفاده از ارفاقات قانونی و مجازات‌های جایگزین حبس برای افرادی که برابر قانون استحقاق آن را دارند مطلوب عمل کرده است.

وی همچنین اظهار کرد: اقدامات خوبی در راستای جلب کمک های مردمی و نهادها در بحث آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و مالی صورت گرفته که از جمله آن کمک ۱۱ میلیارد تومانی خیران در جشن گلریزان امسال و اختصاص ۱۱ میلیارد تومان از سوی بنیاد مستضعفان برای آزادی ۱۱۰ زندانی مالی با محکوم به کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان را می توان نام برد.

در ادامه جلسه دادستان مرکز استان آذربایجان غربی نیز گفت: در حوزه کاهش جمعیت کیفری زندانها دادسراهای عمومی و انقلاب استان با حرکت بر روی برنامه عملیاتی ۱۴۰۱ دستگاه قضایی استان و با استفاده از راهبردهای این برنامه توانسته ورودی به زندان ها را در ۳ ماهه اول سال تا ۲۰ درصد در کل استان و ۳۳ درصد در مرکز استان کاهش دهد.

محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان نیز در ادامه گزارشی از عملکرد سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان ارائه کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *