قشقایی‌راد: حق نوجوانان ایران قهرمانی جهان بود/ هندبال ساحلی در المپیک 2028 خواهد بود

8:45 - 01 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۳۰۳۲
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان ایران گفت: مربیان تیم‌ها و کارشناسان مدام به ما می‌گفتند که تیم هندبال ساحلی ایران زیباترین بازی را در قهرمانی جهان ارائه داد.

مهدی قشقایی‌راد در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد درخشان تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان ایران در قهرمانی جهان و کسب نخستین مدال تاریخ هندبال ایران در سطح جهان، اظهار داشت: کسب عنوان سوم جهان آن هم در رده پایه که واقعاً شناخت کشورها از سبک بازی همدیگر پایین است، کار بسیار دشواری است و نتیجه‌ای نیست که با یکی، 2 ماه تمرین به دست آید. 2.5 سال است که با بازیکنان این تیم نوجوانان کار می‌کنیم و خوشحالم که توانستیم مزد زحمات این 2 سال را با کسب مدال برنز جهان بگیریم.

وی افزود: واقعاً حق تیم ایران مدال طلا بود، اما متاسفانه در مرحله ضربدری بدشانسی آوردیم و به قرعه بدی خوردیم. واقعاً در نیمه نهایی بازی پایاپایی با برزیل انجام دادیم و در ضربات پنالتی مغلوب این تیم شدیم. در طول رقابت‌ها مربیان تیم‌ها و کارشناسان مدام به ما می‌گفتند که تیم ایران با فیزیک مناسب بازیکنانش زیباترین بازی را ارائه می‌دهد.

سرمربی تیم هندبال ساحلی نوجوانان در واکنش به این که آیا پیشتر انتظار کسب مدال در قهرمانی جهان را داشت یا خیر، تصریح کرد: اگر مصاحبه‌های من در ماه‌های قبل را مرور کنید خواهید دید بارها گفته بودم، با توجه به شناختی از هندبال ساحلی ایران و کشورهای دیگر دارم قطعاً قهرمان آسیا خواهیم بود و قبلاً عنوان کرده بودم که در قهرمانی جهان در بین 4 تیم نهایی قرار خواهیم گرفت. خوشبختانه با شناختی که داشتم حرف‌هایم به واقعیت بدل شد و این افتخار بزرگ برای هندبال ساحلی ایران کسب شد.

قشقایی‌راد در مورد مراحل اضافه شدن رشته هندبال ساحلی به بازی‌های المپیک، اظهار کرد: طبق اطلاعاتی که دارم قرار بود هندبال ساحلی در المپیک 2024 پاریس برای نخستین بار حضور داشته باشد، اما متاسفانه به دلیل پاندمی شدید کرونا و محدودیت‌های بهداشتی مسئولان IOC تصمیم گرفتند تا رشته هندبال ساحلی از المپیک 2028 لس‌آنجلس وارد بازی‌های المپیک شود. باتوجه به اقبالی که وجود دارد به نظرم قطعاً این اتفاق رخ خواهد داد و شاهد حضور هندبال ساحلی در المپیک 2028 خواهیم بود. با فیزیک و تکنیکی که بازیکنان نوجوان دارند و اضافه شدن چند بازیکن از همین تیم فعلی بزرگسالان این پتانسیل و توانایی را داریم که قدرت اول آسیا باشیم و نخستین مدال رشته‌های تیمی ایران در المپیک را کسب کنیم.

وی در پایان مورد پراکندگی بازیکنان تیم نوجوانان از شهرهای مختلف کشور، گفت: واقعا در 2 سال و نیم اخیر تلاش زیادی برای استعدادیابی و شناسایی بهترین بازیکنان از سراسر کشور انجام دادیم. از بازیکنان حاضر در تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان فقط 2 شهر ارومیه و اصفهان هر کدام 2 بازیکن در تیم ملی داشتند و مابقی بازیکنان از استان‌های مختلفی مانند بوشهر، شهرکرد، شیراز، همدان و ... هستند. همین پراکندگی بازیکنان از شهرهای مختلف نشان از پتانسیل بالای ایرانی‌ها در این رشته دارد و امیدوارم با برنامه‌ریزی دقیق و منظم در سال‌های آتی بتوانیم در بین قدرت‌های هندبال ساحلی جهان در رده بزرگسالان باشیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *