افزایش کیفیت آرای قضایی با کمک فناوری‌های نوین/ رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه: سامانه شهود از تبانی و سوءاستفاده افراد متخلف جلوگیری می‌کند

7:44 - 25 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۲۲۳۳
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه بهره گیری از فناوری های نوین کیفیت آراء و تصمیمات قضایی را افزایش می‌دهد ،گفت:سامانه شهود کیفیت آرا را افزایش می دهد و از تبانی و سوءاستفاده افراد متخلف جلوگیری می کند.

محمد کاظمی فرد در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه در راستای اجرای سند تحول قضایی و به منظور ثبت اطلاعات هویتی شاهد، سامانه شهود و مطلعین ایجاد شده است، تاکید کرد: این سامانه فردی که به صورت حرفه ای اقدام به شهادت می‌کند را شناسایی و پس از ثبت اطلاعات این فرد، در زمان رسیدگی قاضی از هویت فرد مطلع و این موضوع را مورد توجه قرار می‌دهد.

وی افزود: این سامانه به صورت خودکار تعداد دفعاتی که یک شخص به عنوان شاهد در تمام محاکم کشور حاضر شده را ثبت می‌کند و در هنگام ثبت مجدد آن شخص به عنوان شاهد، قاضی هشدار این موضوع را از طریق سامانه دریافت می کند.

کاظمی فرد در ادامه با بیان اینکه در این سامانه 8 هزار نفر شناسایی شدند که بیش از 3 بار اقدام به شهادت کرده اند، گفت: استفاده از این سامانه در اتقان آرا بسیار تاثیر گذار است و از تبانی افرادی که قصد سوءاستفاده دارند جلوگیری می کند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با تاکید براینکه استفاده از این سامانه باعث می شود که روند تحقیقات و دادرسی ها به انحراف نرود ،گفت:این اقدام در راستای سند تحول و هوشمند سازی قوه قضاییه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه با بهره گیری از فناوری های نوین کیفیت تصمیمات قضایی افزایش پیدا می کند ،گفت:سامانه شهود کیفیت آرا را افزایش می دهد و از تبانی و سوءاستفاده افراد متخلف جلوگیری به عمل می آورد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *