رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انگلیس کودکان پناهجو را به روآندا اخراج می‌کند

12:02 - 23 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۹۸۸۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دولت انگلیس با بزرگسال تلقی کردن کودکان پناهجو می‌خواهد آنان را به روآندا اخراج کند.

خبرگزاری میزان – موسسه خیریه کودکان و پناهجویان پس از بازداشت سه کودک به عنوان بزرگسال تاکید کرد که نگرانی درباره اخراج کودکان پناهجو به روآندا افزایش یافته است.

 به گزارش «گاردین»، پس از آن که وزارت کشور انگلیس سه کودک پناهجو را به عنوان بزرگسال بازداشت کرد، نگرانی‌ها در مورد اخراج کودکان پناهجو به روآندا را افزایش داد.

اعضای کنسرسیوم کودکان پناهجو و مهاجر شامل انجمن کودکان، شورای پناهجویان و ... طی نامه ای که برای «پریتی پاتل»، وزیر کشور انگلیس نگرانی خود را از این موضوع اعلام کردند.

در این نامه آمده است « ما شدیدا نگران هستیم کودکان بدون همراه - که سن آن‌ها به اشتباه ارزیابی شده- به روآندا منتقل شوند که پیامدهای بسیار مخربی بر ایمنی و رفاه آن‌ها خواهد داشت.»

در بخش دیگری از این نامه آمده است «در حال حاضر هیچ حفاظتی برای کودکانی که می‌گویند کودک هستند اما وزارت کشور با آن‌ها به‌عنوان بزرگسال رفتار می‌کند، وجود ندارد.»

آن‌ها تاکید کردند که به طور مرتب می‌بینند که وزارت کشور با کودکان 14 ساله به عنوان فرد بزرگسال رفتار می‌کند.

داده‌های جمع آوری شده توسط 55 مقام محلی نشان می‌دهد که در سال 2021، بیش از 450 جوان پس از اعزام، اسکان یا بازداشت در مراکز بزرگسالان به خدمات کودکان ارجاع داده شدند؛ چون مشخص شد که سه چهارم آن‌ها کودک هستند.

داده‌های اولیه مربوط به سال 2022 نشان می‌دهد که این مشکل همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *