قدردانی سرلشکر باقری از اقدام پلیس در دستگیری سارقان صندوق امانات بانک ملی

10:07 - 23 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۹۵۳۵
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پیامی از اقدام مقتدرانه و هوشمندانه فراجا در دستگیری سریع و قاطع سارقان صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه تهران قدردانی کرد.

خبرگزاری میزان - سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پیامی خطاب به سردار سرتیپ پاسدار «حسین اشتری» فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، از اقدام مقتدرانه و هوشمندانه پلیس در دستگیری قاطعانه و سریع سارقان صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه تهران قدردانی کرد.

«بسم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری

فرمانده محترم کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیات

اقدام مقتدرانه و هوشمندانه پلیس در دستگیری سریع و به موقع سارقان صندوق امانات بانک ملی، بیانگر ظرفیت ها، قابلیت‌ها و توانایی‌های حرفه‌ای و عملیاتی حوزه اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی کشور در برخورد با ناهنجاری‌ها و تولید کنندگان مخاطره و نگرانی در عرصه زندگی مردم و امنیت و آرامش روحی و روانی جامعه اسلامی است.

بی تردید سرعت عمل فرماندهی انتظامی در شناسایی و دستگیری عناصر اصلی این سرقت، برای قانون شکنان و متجاوزین به حریم مردم حاوی پیام‌های جدی و معنادار بوده و آنان را از ارتکاب اعمال مجرمانه بیمناک می‌سازد.

بر خود وظیفه می‌دانم از این اقدام افتخار آمیز و اعتمادافزا که نماد پلیس توانا و با کفایت و مظهر اقتدار و صلابت حافظان نظم و امنیت جامعه در برخورد با مجرمین و تبهکاران به شمار می‌رود، قدردانی و تشکر نمایم.

دوام توفیق و سربلندی جنابعالی و آحاد نیرو‌های شجاع، دلاور و خدوم فراجا در انجام ماموریت‌های خطیر محوله، تحت عنایات حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و فرامین و منویات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

15 خرداد ماه سال جاری صندوق امانات بانک ملی مورد سرقت قرار گرفت و طبق اعلام عضو هیئت رئیسه بانک ملی، سارقان صندوق امانات شعبه دانشگاه این بانک مجهز به ابزارهای پیشرفته بودند و محتویات ۱۶۲ صندوق را به سرقت برده‌اند.

در پی بروز حادثه سرقت از صندوق‌های اجاره ای شعبه دانشگاه و خسارات وارده به مردم و مشتریان به حکم مدیر عامل بانک ، رئیس و معاون ریالی این‌شعبه از سمت خود برکنار شدند.

بیشتر بخوانید:

رئیس و معاون ریالی بانک ملی شعبه دانشگاه برکنار شدند

حسن رحیمی رئیس پلیس 20 خرداد ماه گفت: سارقان صندوق امانات بانک ملی با تلاش ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ شناسایی و دستگیر شدند.

رحیمی اظهار داشت: ما عملا از ساعات اولیه روز دوشنبه ۱۶ خرداد مطلع شدیم که این سرقت به وقوع پیوسته است و بلافاصله بعد از اطلاع و بازدید از صحنه با تشکیل چندین تیم ویژه از مجرب ترین و توانمندترین کارآگاهان پلیس آگاهی تهران طرح عملیاتی برای به دست آوردن سرنخ ها از جمله شناسایی سارقین و نحوه سرقت و دستگیری آنها را انجام دادیم.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی همکاران کمتر از ۴۸ ساعت از وقوع سرقت، تقریبا تمام سارقان و مرتبطان آنها که بخشی در داخل کشور و بخشی از آنها هم به خارج از کشور متواری شده بودند، دستگیر شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *