رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

همزمان با میلاد امام رضا (ع )یک محکوم به قصاص در خوزستان پس از 8 سال به زندگی بازگشت

9:33 - 23 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۹۳۰۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: همزمان با میلاد حضرت امام رضا (ع) با تلاش دبیر شعب ، اعضای شعبه ۵۳ شورای حل اختلاف ویژه عشایر، ستاد صبر و همیاران صلح استان، یک محکوم به قصاص پس از 8 سال آزاد شد.

خوزستان علیرضا باوی در گفت‌وگو با میزان با بیان جزئیات این پرونده اظهار کرد: در سال ۱۳۹۴ اختلاف و درگیری بین ۲ نفر رخ می دهد که منجر به قتل یکی از آنان می شود و این حادثه باعث ایجاد اختلافات و نزاع عمیقی بین طایفه قاتل و مقتول می شود.

وی افزود: با معرفی و دستگیری قاتل و طی مراحل قانونی ، قاتل به قصاص محکوم شد و اولیاء دم با درخواست و اصرار بر اجرای حکم قصاص فرزند خود تاکید داشتند.

باوی خاطر نشان کرد: وظیفه ذاتی شورای حل اختلاف و ستاد صبر ایجاد صلح و سازش در پرونده ها است که با ارجاع پرونده به شعبه ۵۳ شورای حل اختلاف ویژه عشایر و هماهنگی دبیر شعب شورای حل اختلاف ویژه عشایر و با همکاری اعضای ستاد صبر و همیاران صلح استان در راستای جلوگیری و گسترش درگیری ، بین بزرگان و ریش سفیدان ۲ طایفه با برگزاری ۳ جلسه ، سر انجام موفق به ایجاد صلح و سازش بین آنها شدند.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در ادامه گفت: همزمان با میلاد با سعادت امام رضا (ع) ، در مراسمی با حضور دبیر شعب ، اعضای شعبه ۵۳ شورای حل اختلاف ویژه عشایر، ستاد صبر و همیاران صلح استان ، بزرگان ، ریش سفیدان ، معتمدان ، خیران و طرفین ۲ طایفه ، اولیاء دم به حرمت حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) با بخشش قاتل فرزند خود ، پس از ۸ سال زندگی دوباره به او بخشیدند و این پرونده منتهی به صلح و سازش شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: قصاص آزادی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *