اعتراضات سراسری در آمریکا درباره کمبود قوانین کنترل سلاح

9:54 - 22 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۸۰۶۷
آمریکا در پی نبود قوانین مناسب جهت کنترل سلاح، شاهد اعتراضات چند ده هزار نفری در سراسر این کشور است.

خبرگزاری میزان - هفته‌ها پس از تیراندازی‌های گسترده در نیویورک و تگزاس، که در هر مورد فرد مسلح به طور قانونی سلاح‌هایی به سبک سلاح AR در اختیار داشت، هواداران قوانین کنترل سلاح در شهرهای سراسر آمریکا به خیابان‌ها رفتند تا بار دیگر قوانین قوی‌تر کنترل سلاح را خواستار شوند.

به گزارش «ان‌پی‌آر»، ده‌ها هزار تظاهرکننده در واشنگتن، پایتخت آمریکا تجمع کردند؛ همچنین دیگران در صدها شهر دیگر در دستکم 45 ایالت علیه قوانین ضعیف کنترل سلاح تظاهرات کردند.

سلاح

گروه اعتراضی «مارچ فور آر لایوز»، که از سوی بازماندگان تیراندازی در مدرسه «پارکلند» در ایالت فلوریدا در سال 2018 ایجاد شد، این تظاهرات را سازماندهی کرده و می‌گوید برخی از اعتراضات حتی در سطح بین‌المللی در اسپانیا، فرانسه، سوئیس، ایتالیا و آلمان برگزار شدند.

سلاح

گروه اعتراضی «مارچ فور آر لایوز»، در سال 2018 توسط دانش‌آموزانی تأسیس شد که از تیراندازی جمعی در دبیرستان «استونمن داگلاس» در پارکلند، فلوریدا جان سالم به در بردند، جایی که یک مرد مسلح 17 دانش‌آموز و کارمند را به قتل رساند و 17 نفر دیگر را زخمی کرد.

یک ماه پس از آن تیراندازی، صدها هزار معترض در شهرهای سراسر آمریکا راهپیمایی کردند، به این امید که سیاستمداران را برای تصویب قانونی برای جلوگیری از تیراندازی در مدارس در آینده تحت فشار قرار دهند.

چنین قانونی برای کنترل سلاح تصویب نشد و تیراندازی‌های جمعی ادامه یافت.

به گزارش گروه تحقیقاتی «آرشیو خشونت با اسلحه»، 256 تیراندازی جمعی از ابتدای سال جاری میلادی در این کشور رخ داده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا تیراندازی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *