رئیس کل دادگستری کردستان برای شناسایی ساختمان‌های ناایمن یک ماه مهلت داد

9:30 - 21 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۶۳۱۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کردستان از برخورد جدی قضایی با متخلفان در عرصه ساخت و سازهای فاقد استحکام و ناایمن در استان خبر داد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اعلام خبر ورود دادگستری استان کردستان برای برخورد جدی با متخلفان درعرصه ساخت و سازهای فاقد استحکام و ناایمن در استان، اظهارکرد: با عنایت به تاکیدات رئیس قوه قضاییه در راستای صیانت از حقوق عامه و با توجه به حادثه ساختمان متروپل، دادگستری استان به موضوع احیاء و صیانت از حقوق عامه و مبارزه و برخورد جدی قضایی وقانونی با هرگونه فساد و رانت در مدیریت شهری استان ورود کرده است.

وی افزود: دادستانی مرکز و اداره کل بازرسی استان کردستان موظف شده‌اند تا با شناسایی از ایجاد ساخت و سازهای غیرمجاز و فاقد استحکام و مغایر با ضوابط و مقررات فنی و شهرسازی به شدت جلوگیری کرده و بدون هرگونه اغماض و مسامحه با متخلفان برخورد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه تاکیدکرد: اخیرا با دستگیری و انهدام شبکه سازمان یافته ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان سنندج برخورد با متخلفان این حوزه شدت بیشتری یافته و به دادستان مرکز استان  کردستان ماموریت داده شده تا با فوریت ضمن شناسایی ساختمان‌های ناایمن و فاقد استحکام به ساکنین آنها اخطار داده شود و پرونده های مربوطه در شهرداری و کمیسیون‌های ماده 100 سریعا بررسی و نتیجه اقدامات را ظرف یک ماه گزارش کنند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان همچنین اضافه کرد: به معاونت عمرانی استانداری نیز اعلام شده که به شهرداری‌های استان ابلاغ شود تا با بررسی سازه‌ها و ساختمان‌های استان، در صورت احتمال خطر برای شهروندان سازه‌های ناپایدار در کمترین زمان رفع خطر شوند.

بیشتر بخوانید:

شعب ویژه و تخصصی حمایت از اطفال و نوجوانان در دادگستری استان کردستان فعال است

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *