واکنش سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی در مورد عدم اعزام تیم هندبال بانوان

14:38 - 20 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۵۶۹۳
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های کشورهای اسلامی گغت:

خبرگزاری میزان - اصغر رحیمی، سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های کشورهای اسلامی با اشاره به ارزیابی سطح دانش و اطلاعات به عنوان ملاک اصلی برتری مربیان در سطح دنیا افزود: اظهارات اخیر مربی تیم  هندبال ثامن الحجج که به نوعی کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون هندبال رو زیر سوال برده در نتیجه عدم اشراف و نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه بوده است.

رحیمی در پاسخ به این‌ادعا که بانوان هندبالیست ما همیشه در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شرکت می‌کردند اظهار داشت: تاکنون بانوان هندبال ما در هیچ کدام از بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شرکت نکرده‌اند. هر چند ما سال گذشته ثبت نام کرده و امسال هم چند برابر ظرفیت اسم رد کرده بودیم شرایطی که برای همه رشته‌ها مهیا کردیم، ولی در نهایت براساس دستورالعمل کمیته برگزاری این امر برای رشته فوق میسر نشد علاوه بر آن ملاک تشخیص اسلامی بودن کشورهابر اساس تصمیم سازمان کنفرانس اسلامی است که تاکنون ۵۷ کشور را به رسمیت شناخته است و ارتباطی به رنگ، نژاد و … ندارد و مربی فوق در شرایطی نیست که بخواهد در خصوص اسلامی بودن و یا اسلامی نبودن برخی کشورها اظهار نظر کند و بگوید بویی از اسلام نبرده‌اند.

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی در ادامه با اشاره به هندبوک بازی‌ها که در سایت این دوره از بازی‌ها موجود است به عنوان دستورالعمل‌های رسمی میزبان در خصوص برگزاری  بازی‌ها در رشته‌های تیمی و انفرادی اظهار داشت: قاعده رشته‌های تیمی در بخش خانم‌ها و آقایان والیبال، هندبال، فوتبال ، ۸ کشور برتر رنک و در بسکتبال ۳به ۳ ، ۲۰ کشور برتر  از میان کشورهای اسلامی جواز حضور در این بازی‌ها را کسب خواهند کرد که در نتیجه جایگاه هندبال بانوان ما امکان حضور در این رویداد را نداشت.

رحیمی در ادامه افزود: بر اساس نظر ریاست کمیته و وزیر ورزش در نخستین جلسات ستاد عالی ورزش، تصمیم بر اعلام آمادگی در کلیه رشته‌ها در این رویداد بود. خصوصا در رشته‌های بانوان با تاکید و حساسیت بیشتری این موضوع دنبال شد، در نهایت پس از بررسی کمیته برگزاری بازی‌ها بر اساس دستورالعملی که در فوق به آن اشاره شد، ما متاسفانه در رشته هندبال بانوان واجد شرایط نشدیم و از لیست خارج‌ شدیم. در والیبال آقایان، فوتبال و بسکتبال اعلام کردند که جواز حضور داریم، در والیبال بانوان هم پس از انصراف قزاقستان، تیم والیبال بانوان ما در لیست ۸ کشور برتر قرار گرفت.

رحیمی در خاتمه با تاکید مجدد بر تصمیم ستاد عالی ورزش، وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک بر حضور در تمامی رشته‌های ورزشی و حتی ثبت نام‌های اولیه، گفت: همانگونه که گفتم به رغم اقدامات انجام شده متاسفانه در رشته هندبال بانوان، کشور ما واجد شرایط حضور نبود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *