انفعال دولت آمریکا در برابر رویکرد نژادپرستانه پلیس علیه سیاهپوستان

11:29 - 21 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۵۴۰۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رویکرد نژادپرستانه پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان به دلیل سکوت دولت همچنان قربانی می‌گیرد.

خبرگزاری میزان – ضرب و شتم و خفه کردن یک مرد مسلح غیر سیاهپوست 49 ساله در ایالت «لوئیزیانا» آمریکا در سال 2019 با انفعال دولت در رسیدگی به پرونده سبب بروز اعتراض‌های گسترده شد.

به گزارش «اسپوتنیک»، انفعال دولت و امتناع از انتشار تصاویر بادی کم‌ها سبب شد تا پس از گذشت بیش از دو سال وزارت دادگستری تحقیقات در مورد رویکرد تبعیض آمیز پلیس ایالت «لوئیزیانا» را مورد تحقیق و بررسی قرار دهد.

پس از گذشت 474 روز پلیس ایالتی تحقیقات را در این مورد آغاز کرد؛ زیرا مقام‌ها از انتشار داوطلبانه تصاویر بادی کم‌ها خودداری کردند.

 براساس بررسی‌های انجام شده در سپتامبر 2021 «افسران پلیس آمریکا عادت دارند بادی کم‌های خود را حین تعقیب و گریز خاموش کنند و حتی در صورت ضبط فیلم نیز پلیس غالبا از انتشار آن خودداری کرد.»

ضمن این که افسران متهم اقدام‌های خود را با ادعای خشونت متهم، مقاومت، تلاش برای فرار یا تهدید وی یا روش‌های دیگر توجیه کردند.

پلیس‌ها همچنین در برخی موارد استفاده از زور مانند ضربه به سر را از پرونده‌های رسمی حذف کردند.

داده‌های جدید نشان می‌دهد که تعداد سیاه‌پوستان کشته شده توسط پلیس در دو سال گذشته در واقع افزایش یافته است.

بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده، پلیس آمریکا در سال گذشته دست‌کم هزار و ۵۵ نفر را در سراسر این کشور کشته که بیشترین میزان از زمانی است که رسانه‌ها شروع به ردیابی تیراندازی‌های مرگبار توسط افسران پلیس در سال ۲۰۱۵ کردند.

سیاه‌پوستان ۱۳ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند، با این وجود ۲۷ درصد از افرادی که توسط پلیس در سال ۲۰۲۱ به ضرب گلوله کشته شدند، سیاه‌پوست هستند؛ این بدان معناست که سیاه‌پوستان دو برابر بیشتر از سفیدپوستان در معرض تیراندازی و کشته شدن توسط افسران پلیس هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *