رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ناامیدی از مهدوی‌کیا و کادر لاکچری؛ نسل سوزی دیگر در سایه بی‌خیالی مدیران فدراسیون فوتبال؟

0:28 - 20 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۳۳۶۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
نام بزرگ مهدی مهدوی‌کیا می‌تواند سپر خوبی برای مدیران سابق و فعلی فدراسیون فوتبال باشد تا مورد انتقاد و حمله قرار نگیرند.

خبرگزاری میزان - تیم ملی زیر ۲۳ سال ایران سال‌هاست عملکرد بسیار ضعیفی داشته و هر نسل از مربیان و بازیکنان که در آن حضور پیدا کرده‌اند هرگز نتوانسته‌اند رویای صعود به المپیک را محقق سازند. آخرین حضور فوتبال ایران در بازی‌های المپیک به پیش از انقلاب و المپیک ۱۹۷۶ مونترال و بیش از ۴ دهه قبل بازمی‌گردد.

هدایت تیم ملی امید پس از مدت‌ها سردرگمی و با تبلیغات گسترده از سوی فدراسیون فوتبال به مهدی مهدوی‌کیا رسید، یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال ملی ایران که در کارنامه‌ی دوران بازی او جای هیچ ابهامی نیست، اما کار مربیگری آن هم در چنین سطحی از فوتبال ملی که توقعات بسیار بالایی از آن می‌رود، نیاز به رزومه بسیار قوی‌تری دارد و شاید قبول این مسئولیت سنگین برای مهدوی‌کیا زود بود.

نام بزرگ مهدی مهدوی‌کیا می‌تواند سپر خوبی برای مدیران سابق و فعلی فدراسیون فوتبال باشد تا مورد انتقاد و حمله قرار نگیرند. به هر حال آنها یک اسطوره فوتبال ملی را برای هدایت تیم امید انتخاب کرده‌اند و همین امر می‌تواند باعث امیدواری زیادی در بین مردم شود تا هرگونه ناکامی و ضعف در نتیجه‌گیری به کادرفنی برگردد و به فدراسیون نسبت داده نشود.

از فدراسیونی که نمی‌تواند برای تیم ملی بزرگسالان شرایط مناسبی تدارک ببیند انتظاری نیست که برای تیم امید کار بزرگی انجام دهد، به طوریکه ملی‌پوشان امید ایران صرفاً با انجام ۲ بازی با امیدهای عراق و سپس دیدار با گل گهر، پرسپولیس و نساجی راهی مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا شدند.

تیم ملی امید در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا نتایج بسیار ضعیفی گرفت و در گروه A این رقابت ها در جایگاه سوم قرار گرفت و حذف شد. ملی‌پوشان امید در بازی اول خود مقابل قطر ابتدا از این حریف عقب افتادند و با یک گل دیر هنگام کار را به تساوی کشاندند. در بازی دوم نتیجه‌ای عجیب و تلخ رقم خورد و امیدهای ایران ۲ بر یک مغلوب ترکمنستان شدند. در آخرین گام، شاگردان مهدوی کیا با تساوی برابر ازبکستان، ۲ امتیازی شده و از صعود به دور بعد بازماندند.

نتایج تیم امید ایران در قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا:
ایران ۱ - ۱ قطر
ایران ۱ - ۲ ترکمنستان
ایران ۱ - ۱ ازبکستان

این نتایج بسیار ضعیف، آغازگر انتقادات فراوانی از تیم ملی و کادر فنی آن بود. مهدی مهدوی‌کیا که صرفاً سابقه دستیاری در تیم‌های پایه هامبورگ را دارد، با سر و صدای فراوانی به ایران آمد تا آغازگر مسیر صعود فوتبال ایران به المپیک ۲۰۲۴ پاریس باشد. او در این مسیر از مربیان ایرانی و خارجی گران قیمتی چون جان لامرز (دستیار اول)، مهران شدیدپور (دستیار دوم)، تیمو روزنبرگ (بدنساز) و ماریو میلتنر (مربی دروازه‌بانان) بهره برد، در ابتدا هم صحبت‌هایی مبنی بر قرارداد دلاری و یورویی مهدوی‌کیا در میان بود که بعدها این قرارداد به ریال نوشته شد.

تیم ملی امید ایران در مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا و در برابر تیم‌های درجه ۲ و ۳ ناکام بود، حال تصور کنید این تیم با این وضعیت به مصاف قدرت‌هایی همچون کره، ژاپن، استرالیا و… برود. برخی بر این باورند مهدوی‌کیا این تورنمنت را همچون بازی تدارکاتی دیده و برای تجربه اندوزی راهی ازبکستان شده است! برخی دیگر هم به دلیل بزرگی نام او هرگونه انتقاد را جایز نمی‌دانند و معتقدند باید فرصت بیشتری به او داد. به هرحال مهدوی‌کیا تا پایان بازی‌های مقدماتی المپیک پاریس، سکان‌دار هدایت تیم امید ایران خواهد بود و باید با تدابیر منطقی‌تر این مسیر را ادامه داد تا فوتبال ایران مجدداً حسرت حضور در المپیک را نخورد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *