بومرنگ ارسال تسلیحات غربی به اوکراین؛ رسیدن تسلیحات به باندهای جنایتکار سوئد

12:45 - 17 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۱۳۶۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
براساس پیش بینی‌ها، کشورهای غربی باید در آینده نزدیک منتظر رسیدن تسلیحات ارسالی به اوکراین به دست باندهای جنایتکار در قاره سبز باشند.

خبرگزاری میزان – پلیس سوئد می‌گوید نگران رسیدن تسلیحات ارسالی غرب به باندهای جنایتکار در این کشور است.

به گزارش «اسپوتنیک»، پلیس سوئد درباره رسیدن سلاح‌های غربی ارسال شده به اوکراین به دست باندهای جنایتکار و سازمان یافته در سوئد ابراز نگرانی کرد.

رئیس پلیس سوئد گفت «خطر زیادی وجود دارد که هجوم سلاح‌های غیرقانونی به سوئد برسد؛ در پایان جنگ باندهای جنایتکار با همین اسلحه‌ها به دنبال در آوردن پول خواهند بود.»

پیشتر اینترپل قاچاق غیرقانونی اسلحه را در پی بروز بحران پیش بینی کرده و در مورد رسیدن تسلیحات ارسالی به این جنگ هشدار داده بود.

دبیرکل اینترپل گفته بود که براساس تجربه‌های قبلی از جنگ‌های بالکان و آفریقا، گروه‌های جنایتکار سازمان یافته تلاش می‌کنند تا از هرج و مرج تسلیحاتی به وجود آمده سوءاستفاده کنند.

به گزارش «رادیو سوئد» در موج اخیر تیراندازی‌های مرگبار در سراسر سوئد، در اکثر موارد از سلاح‌های جنگ یوگسلاوی استفاده شده است.

سوئد در سال‌های اخیر در مارپیچ مرگبار خشونت‌های گروه‌های تبهکار و جنایت‌های سازمان یافته تیراندازی‌ها و درگیری‌های غالبا پرخطر گرفتار شده است.

علاوه پلیس سوئد حاکی از آن است که دستکم 5 هزار عضو بیش از 40 باند جنایتکار در بیش از 60 منطقه ممنوعه در کشور فعال هستند.

منظور از مناطق ممنوعه، مناطق آسیب پذیر و محروم هستند.

«کی‌یف» از زمان آغاز عملیات روسیه در اوکراین پذیرای کمک‌های تسلیحاتی گسترده جهان غرب بوده است.

سوئد نیز از جمله کشورهایی است که در این انتقال تسلیحات نقش داشته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *