قوه‌ قضاییه پرچمدار ثبت بیشترین آمار اعلام دارایی مسئولان قضایی و اداری است

23:14 - 16 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۰۵۹۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل اداره رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی، گفت: قوه‌ قضاییه پرچمدار ثبت بیشترین آمار اعلام دارایی مسوولان قضایی و اداری نسبت به همه نهادها، سازمان‌ها و قوای دیگر است.

خبرگزاری میزان_رمضان رنجبر با بیان اینکه قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی در سال 94 تصویب شد و آیین نامه این قانون در سال 98 به تصویب ریاست وقت قوه قضاییه رسید، عنوان کرد: تمامی دارندگان پایه های قضایی بر اساس بند 7 ماده سه این قانون باید دارایی خود، همسر و فرزندان تحت تکفل را به رئیس قوه قضاییه اعلام کنند و مطابق بند 6 ماده 3 نیز برای مدیران اداری از سطح مدیرکل و همتراز به بالا به همین نحو امکان ثبت دارایی وجود دارد.

رنجبر افزود: تا کنون بیش از 80 درصد از مشمولان قوه قضاییه دارایی خود را با ورود به درگاه خدمات الکترونیک قضایی به نشانی adliran.ir  و انتخاب سامانه ثبت دارایی مسئولان ثبت کردند.

وی اذعان کرد: مشمولان ساعی و کوشای قوه قضاییه که خود سمبل اجرای قانون و مقررات هستند نسبت به همه نهادها و سازمان و قوای دیگر در ثبت دارایی خود استقبال بیشتری نشان دادند که موجب تشکر است و نتیجه تلاش و پیگیری مدیران قوه قضاییه برای اجرای این قانون بوده است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از اقدام اخیر محمدباقر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در جهت حسن اجرای قانون و تقید به قانون، این پیشرفت و همت در اجرای قانون را قابل ملاحظه دانست.

 مدیرکل اداره رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی اظهار کرد: تمامی مشمولان اطمینان خاطر داشته باشند که اطلاعات محفوظ است.

وی ادامه داد: اطلاعات وارده توسط مشمولان در سامانه به صورت رمزگذاری شده به مرکز فن آوری اطلاعات منتقل و طبق اعلام این مرکز به صورت محرمانه در محل جداگانه ذخیره می‌شود و از لحاظ حفظ اطلاعات مشکلی وجود ندارد.

وی گفت: تمامی همکاران مشمول با دریافت پیامک، در سامانه ملزم به ثبت دارایی خود، همسر و فرزندان تحت تکفل هستند. بنابراین همکاران مشمولی که تاکنون پیامکی در این خصوص دریافت نکرده‌اند با نقص اطلاعات وارده از جمله شماره همراه قابل دسترس مواجه هستند. پس باید هماهنگی‌های لازم با اداره کل کارگزینی قضایی و اداری را درخصوص ارائه اطلاعات کامل به عمل آورند.

 وی همچنین ادامه داد: در سامانه فیلم آموزشی به منظور آشنایی با مراحل ثبت نام تهیه و تدوین شده است.

مدیرکل اداره رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی افزود: بر اساس ماده 2 این قانون، مشمولان قبل از تصدی سمت های موضوع قانون، تعهدی مبنی بر اعلام دارایی تکمیل کرده و متعهد می شوند که لیست دارایی های خود، همسر و فرزندان تحت تکفل خود را در سامانه ثبت دارایی مسئولان به ریاست قوه قضاییه اعلام کنند.

گفتنی است، مشمولان درصورت بروز هر گونه مشکل می توانند با پشتیبانی خدمات الکترونیک قضایی به شماره 1470 (در بازه زمانی از ساعت 7:00 صبح تا ساعت 23:00 شب) در ارتباط باشند و سوالات خود را با کارشناسان این مرکز مطرح  کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *