رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری یزد: تحقق اهداف عام المنفعه انجمن حمایت زندانیان نیازمند مشارکت خیران است

17:16 - 11 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۵۳۱۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: انجمن حمایت از زندانیان یک تشکل غیر دولتی عام المنفعه است که باید با حضور گرم و مشارکت خیران، اهداف خیر خود را دنبال کند.

خبرگزاری میزان-غلامعلی دهشیری در مجمع سالیانه انجمن حمایت از زندانیان استان یزد، به مناسبت روز ملی حمایت از خانواده زندانیان، گفت:‌ اجرای حکم حبس که بر اساس قانون لازم الرعایه است، دستگاه قضایی، اداره کل زندان و جامعه را دچار مشکل می کند و لازم است تا در تحقق اهداف اصلاحی دستگاه قضایی، مشارکت افراد خیر و ذی نفوذ اخذ شود.

لزوم بازنگری در قوانین و حبس انگاری

وی با اشاره به وجود بیش از 700 عنوان مجرمانه در قانون مجازات اسلامی، تصریح کرد: برای 700 عنوان مجرمانه، مجازات حبس تعیین شده است که مقام قضایی باید بر اساس نص صریح قانون از این مجازات در قبال جرایم با رعایت تناسب جرم، مجرم و مجازات استفاده کند.

وی بر لزوم بازنگری در قوانین و حبس انگاری در مقررات اشاره و بیان کرد: در سنوات اخیر سعی شده است تا با بهره گیری از مجازات های جایگزین حبس، از تبعات استفاده از مجازات حبس در جامعه کاسته شود.

وی افزود:‌ اصل شخصی بودن مجازات با استفاده از مجازات حبس تحت الشعاع قرار می گیرد، چراکه با زندانی شدن مجرم، خانواده او که معمولا در جرم هیچ نقشی نداشته اند دچار تنگناهای زیادی می شوند.

کمک به خانواده زندانیان برای کاهش آسیب ها و معضلات

رئیس کل دادگستری استان یزد، خاطرنشان کرد:‌ انجمن حمایت از زندانیان با جلب کمک های خیرمندانه خیران، سعی می کند تا آنجا که امکان دارد به مددجو کمک کند و خانواده های زندانیان نیازمند را از حیث مسائل، معیشتی، آموزشی، فرهنگی و بهداشتی مورد کمک و پشتیبانی قرار دهد.

وی با بیان اینکه خانواده نیازمند مددجوی زندانی را باید تحت پوشش و حمایت قرار داد، گفت:‌ اگر نسبت به این موضوع تغافل صورت گیرد، مشکلات مرتبط با مددجویان زندانی نه تنها کم نمی شود و بلکه بر آسیب ها و معضلات دیگر هم افزوده می شود.

بیشتر بخوانید:

مشکلات ۳ واحد تولیدی در جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری کرمان بررسی و حل شد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *