برخورد غیرانسانی با کودکان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

11:39 - 13 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۴۴۲۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
صدها کودک فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هدف رفتارهای غیرانسانی قرار می‌گیرند.

خبرگزاری میزان – نظامیان رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر صدها کودک فلسطینی را تحت حکم «بازداشت اداری» دستگیر کرده‌اند.

تحت این بازداشت‌ها، رژیم صهیونیستی می‌تواند افراد بازداشت شده را به مدت نامحدود و حتی بدون برگزاری دادگاه در زندان نگه‌ دارد.

به گزارش «صندوق نجات کودکان»، بین سال‌های 2012 تا 2014، مقامات صهیونیست برای مدت کوتاهی روند بازداشت کودکان فلسطینی را تحت دستور بازداشت اداری به حالت تعلیق درآوردند اما این روند از سال 2015 بار دیگر ادامه پیدا کرد.

بر اساس قوانین بین‌‌المللی بشردوستانه، حکم بازداشت اداری در شرایط بسیار استثنایی و تنها به دلایل امنیتی صادر می‌شود اما رژیم صهیونیستی این قانون را درباره فلسطینیان و حتی کودکان به طور روزانه اجرا می‌کند.

بر اساس استانداردهای بین‌المللی عدالت کودکان که رژیم صهیونیستی با تصویب کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل در سال 1991 خود را ملزم به اجرای آنها کرده، ایجاب می‌کند که کودکان تنها باید به عنوان آخرین راه چاره از آزادی خود محروم شوند و نباید به طور غیرقانونی یا خودسرانه بازداشت شوند.

رژیم صهیونیستی سالانه بین 500 تا 700 کودک را در دادگاه‌های نظامی که فاقد حقوق اساسی محاکمه عادلانه هستند محاکمه می‌کند.

اما موضوع تنها به اینجا ختم نمی‌شود و نحوه رفتار با کودکان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی موضوع قابل تاملی دیگر است.

تحقیقات صندوق نجات کودکان نشان می‎دهد که کودکان فلسطینی در سیستم بازداشت نظامی رژیم صهیونیستی با رفتارهای غیرانسانی مانند ضرب و شتم، تفتیش برهنه، آزار روانی، هفته‌ها حبس در سلول انفرادی و محرومیت از دسترسی به وکیل در طول بازجویی مواجه هستند.

این موسسه خیریه با بیش از 470 کودک از سراسر کرانه باختری که در ده سال گذشته بازداشت شده‌اند، گفتگو کرده است؛ در این بررسی مشخص شد که نظامیان صهیونیست اکثر کودکان را شب‌ها با چشمان بسته و دست‌های از پشت بسته از خانه‌هایشان برده‌اند.

بسیاری از کودکان تاکید کردند که نظامیان صهیونیست به آنها  نگفته‌اند که آنها را به کجا می‌برند و دلیل بازداشتشان چیست.

«عبدالله»، کودک فلسطینی که تاکنون چندین بار از سوی نظامیان صهیونیست بازداشت شده، می‌گوید «در ورودی را خراب کردند، وارد اتاقم شدند، صورتم را با کیسه‌ای پوشاندند و مرا بردند... به پدرم گفتند که روز بعد برمی گردم اما بعد از 12 ماه برگشتم.»

هر ساله صدها کودک فلسطینی از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی بازداشت می‌شوند؛ آنها تنها کودکانی در جهان هستند که به طور نظام‌مند از طریق دادگاه‌های نظامی و نه غیرنظامی تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

پس از دستگیری، کودکان به مراکز بازجویی منتقل می‌شوند و گفته‌اند که در آنجا مجبور به دراز کشیدن با صورت روی کف فلزی خودروهای نظامی، محرومیت از سرویس بهداشتی، محرومیت از غذا و آب و تجاوز فیزیکی می‌شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *