برکناری کمیسر حقوق بشر اوکراین به دلیل انتشار اطلاعات نادرست

9:05 - 11 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۳۹۸۸
کمیسر حقوق بشر اوکراین به دلیل انتشار اطلاعات نادرست درباره وضعیت درگیری‌ها در اوکراین برکنار شد.

خبرگزاری میزان - «میخائیل میزینتسف»، رئیس مرکز کنترل دفاع ملی روسیه، که مدیریت واکنش بشردوستانه روسیه را نیز بر عهده دارد، گفت که ارتش و امدادگران روسیه بیش از 6 هزار و 430 هکتار از خاک جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و را از مین‌ها پاکسازی کردند.

به گزارش «اسپوتنیک»، «میزینتسف»، می‎گوید «یگان‎های مین زدایی نیروهای مسلح و وزارت فوریت‌های اضطراری روسیه وظایفی را برای پاکسازی قلمرو جمهوری دونتسک و لوهانسک از مواد منفجره انجام می‎دهند؛ به طور کلی، 6 هزار و 437 هکتار مین زدایی شده است.»

تخلیه 20 هزار نفر از اوکراین و دونباس

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، طی شبانه روز گذشته بیش از 20 هزار نفر از اوکراین و دونباس تخلیه شده و به روسیه منتقل شده‌اند.

برکناری کمیسر حقوق بشر اوکراین به دلیل انتشار اطلاعات نادرست

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «لیودمیلا دنیسوا»، کمیسر حقوق بشر اوکراین به دلیل انتشار اطلاعات نادرست برکنار شد و رسانه های غربی باید گزارش‎هایی را که از ادعاهای او به عنوان مدرک جنایات روسیه در اوکراین استفاده می‎کردند، پس بگیرند.

ادعای آمریکا: اوکراین از سامانه های دور برد برای هدف گرفتن خاک روسیه استفاده نخواهد کرد

یک مقام ارشد دولت آمریکا به خبرنگاران گفت که اوکراین به آنها اطمینان داده است که از سامانه های دور برد برای اهدافی در خاک روسیه استفاده نخواهد کرد.

ادعای بایدن: واشنگتن به دنبال طولانی کردن درگیری اوکراین نیست

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا، گفت که حمایت آمریکا از کی‌یف در بحران کنونی صرفاً صدمه زدن به روسیه نیست و واشنگتن به ‌طور کلی به دنبال طولانی کردن درگیری اوکراین نیست.

جاسوسی اوکراین از دیپلمات‌های خارجی

نیروهای جمهوری دونتسک شواهدی از سرویس امنیت اوکراین (SBU) کشف کردند که نشان می‎دهد اوکراینی‌ها از دیپلمات‌های خارجی جاسوسی کرده و سعی در بکارگیری آنها داشته‎اند.

پاسخ اتحادیه اروپا به درخواست عضویت اوکراین در این اتحادیه

«کاترین کولونا»، وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که کمیسیون اروپا در 15 ژوئن (25 خرداد) نظر خود را درباره درخواست اوکراین برای نامزدی عضویت اتحادیه اروپا ارائه خواهد کرد.

توافق انگلیس و اتحادیخ اروپا بر سر ممنوعیت بیمه کشتی‌های حامل نفت روسیه

«فایننشال تایمز» به نقل از منابع گزارش داد که انگلیس و اتحادیه اروپا در مورد ممنوعیت هماهنگ بیمه کشتی‌های حامل نفت روسیه توافق کردند.

بررسی تعلیق مشارکت روسیه در اوپک پلاس

به گزارش «وال‌استریت ژورنال»، برخی از اعضای اوپک در حال بررسی تعلیق مشارکت روسیه در اوپک پلاس در بحبوحه تحریم های غرب هستند.

انفجار یک مخزن حاوی مواد شیمیایی در کارخانه آزوت «سوردونتسک»

به گفته منابع جمهوری لوهانسک، یک مخزن حاوی مواد شیمیایی در کارخانه آزوت «سوردونتسک» که تحت کنترل نیروهای اوکراینی است، منفجر شد.

اروپا در آستانه یک بحران اقتصادی جهانی است

«ویکتور اوربان»، نخست وزیر مجارستان، گفت که اروپا به دلیل تحریم‌ها علیه روسیه در آستانه یک بحران اقتصادی جهانی است.

انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *