سامانه پنجره واحد زمین استان زنجان رونمایی شد

14:39 - 09 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۰۸۸۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مراسم رونمایی از سامانه پنجره واحد زمین استان زنجان با حضور مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و رئیس کل دادگستری استان زنجان برگزار شد.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در آیین رونمایی از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین استان زنجان که با حضور پورمند مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و مسئولان ستاد مرکزی مبارزه با فساد اقتصادی استان برگزار شد، گفت: موضوع مبارزه با فساد در قوه قضاییه که در بیانیه گام دوم یک سند جامع است نیز آمده است، رویکردی مهم و اصلی است .

وی با بیان اینکه یکی از مصادیق بروز فسادکه می‌تواند اتفاق بیفتد، فساد در حوزه زمین است ادامه داد: تجربه نشان داده که نظارت‌های سنتی در گذشته چندان کارساز نبوده، بلکه امروز باید به سمت استفاده از فناوری‌های نوین رفت که استفاده از این سیستم‌ها ضمن تسریع در امر نظارت و اقدام، موجب صرفه جویی در هزینه‌ها و کاهش نیروی انسانی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری زنجان با اشاره به ایجاد سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه که سامانه‌ای جامع و مورد تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز هست، تأکید کرد: سازمانهای مربوطه باید اطلاعات دقیق حوزه خود را در این سامانه قرار دهند، البته به گفته مسئولان، اطلاعات و دقت کار این سامانه هنوز به صد درصد نرسیده، اما در عین حال سامانه ای بسیار خوب و راهگشاست.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با تأکید بر این موضوع که حفاظت از زمین و برخی گونه های گیاهی که ارزش زیاد و بعضا گران قیمت هستند مورد توجه سازمانها قرار گیرد، ادامه داد: امروزحفاظت از زمین و گونه‌های گیاهی در کشور برای مبارزه با آلودگی هوا امری بسیار ضروری است.

مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: دستور کار قوه قضاییه برای سال 1401 تعیین 10 اولویت برای جرایم کیفری و حقوقی است و یکی از این عناوین مجرمانه مورد تاکید ریاست قوه قضاییه موضوع مبارزه با فساد در اراضی وتغییر کاربری غیر مجاز درزمین است که با توجه به اهمیت موضوع معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ماموریت پیدا کرد برای این امر ساز و کاری ایجاد کند که سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در همین راستاست.

وی با اشاره به اینکه در سال 1400 بالغ بر 191 هزار پرونده با موضوع حوزه زمین توسط همکاران قضایی دادگستری سراسر کشور رسیدگی شده است، ادامه داد: با استفاده از این سامانه نزدیک 94 درصد از بروز تخلفات در حوزه زمین پیشگیری خواهد شد و امیدواریم در ادامه کار دقت پایش این سامانه به 100 درصد برسد.

پورمند گفت: استان زنجان چهارمین استانی است که در آن سامانه پنجره واحد مدیریت زمین رونمایی و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: عملکرد سامانه بستگی به انگیزه سازمان‌ها و متولیان امور زمین دارد که با همکاری و همراهی سازمان‌های حوزه زمین شاهد تحقق حقوق شهروندی و عامه در سطح کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *